Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی خرامه:

ساماندهی مجتمع بره پرواری در سال جهش تولید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از ساماندهی مجتمع ۱۸۸ واحدی بره پرواری واقع در "چشمه تنگاب معزآباد جابری"در سال جاری خبر داد و گفت: این مجتمع با ظرفیت ۴۰ هزار راس دام در نقش تعیین کننده ای در افزایش تولیدات دامی این شهرستان دارد.

ساماندهی مجتمع بره پرواری در سال جهش تولید

کاوس همتی در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان فارس، اظهار کرد: در راستای تحقق جهش تولید، ۲۵ واحد دامی مجتمع از نظر میزان پیشرفت فیزیکی، رعایت اصول فنی، بهداشتی و زیست محیطی در ساخت و ساز، تاسیسات و تجهیزات مورد بررسی قرار گرفتند.

وی؛ هدف از احداث مجتمع‌های دامداری را حمایت از تولید و رشد بخش دامپروری بیان کرد و افزود: در این عملیات، واحدهایی با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۴۰ درصد، زمین‌های فاقد ساخت و ساز و واحدهای غیرفعال مشخص و تعیین تکلیف خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول؛ ذی­نفعان واحدهای مشمول اخطاریه موظفند در فرصت سه ماهه تعیین شده براساس دستورالعمل ابلاغی اقدام نموده در غیر این صورت طبق مصوبه کمیسیون ماده ۳۳ واگذاری لغو و در اختیار متقاضیان لیست انتظار قرار داده می شود.

وی با اشاره به عدم انطباق غرس اشجار در واحد دامی با طرح مصوب یادآور شد: تمدید قرارداد اجاره مشروط به رعایت قوانین و عمل به تعهدات است.

همتی؛ از اشتغال‌زایی، بهبود راندمان تولید، بهبود روشهای مدیریت و هماهنگ با تکنولوژی روز دامپروری و صرفه‌جویی ملی در تامین آب و برق و غیره به عنوان مزایای تشکیل مجتمع های دامداری نام برد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه تصریح کرد: در حال حاضر مجتمع بره پرواری مجتمع معزآباد جابری با ۷۵ درصد واحد فعال مشغول به تولید است که پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح تعداد واحدهای تکمیل شده به ۹۰ درصد می رسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید