Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات استان قزوین:

مبارزه با سن مادر در سطح 170هکتار از مزارع کشاورزی آغاز شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : عملیات مبارزه با سن مادر در سطح 170 هکتار از مزارع کشاورزی استان آغاز شده است .

مبارزه با سن مادر در سطح 170هکتار از مزارع کشاورزی آغاز شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یوسف درخشان با اعلام این خبر افزود : ریزش سن مادر از ۸ فروردین شروع و در مزارع شهرستان بویین زهرا به نرم مبارزه رسید ه است .

به گفته وی ؛ در سال گذشته 94 هزار هکتار عملیات مبارزه انجام شده است .

وی اظهار کرد: مبارزه با سن در مرحله سن مادر در کنترل و کاهش سن زدگی خیلی مهم است و امسال تلاش خواهد شد سطح مبارزه با سن مادر در استان تا ۴۷ هزار هکتار در مزارع گندم آبی و دیم و جو برسد که این رقم نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش دارد.

وی پیش بینی کرد : عملیات مبارزه با سن پوره نیز در سطح 71 هزار هکتار انجام شود .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ییش بینی کرد :  کل سطح مبارزه  با احتساب ۷۰ هزار  مرحله پوره سن در مجموع  به ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار هکتار معادل ۶۰ تا ۶۵ درصد کل مزارع استان برسد.

درخشان یاد آور شد: سن گندم از آفات قدیمی و خطرناک مزارع گندم و جو می باشد که عملکرد ، کیفیت و خاصیت نانوایی گندم را بشدت کاهش می دهد.

به گفته این مقام مسئول ؛ امسال ۱۸۹ هزار هکتار از سطح مزارع گندم وجو استان تحت پوشش شبکه مراقبت سن بوده و مدیریت این آفت را با مشارکت کشاورزان به‌عهده دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید