Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

قیروکارزین پیشتاز در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از پیشتازی این شهرستان در ارزیابی درصد تحقق اهداف کمی پروژه های اقتصاد مقاومتی در زیر بخش های کشاورزی طی سال زراعی 98-97 در استان فارس خبر داد.

قیروکارزین پیشتاز در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده سازمانی، بخش کشاورزی قیروکارزین با میانگین تحقق 88 درصدی اهداف پروژهای کشاورزی در بیش از 40 طرح مورد بررسی در بین 30 شهرستان مقام اول را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول با توضیح اینکه امنیت غذایی یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: در سطح کلان پروژه هایی  برای مقاوم سازی این بخش ها در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی تعریف شده است و از طرف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام که تا پایین ترین سطوح دنبال و اجرایی می شود.

به گفته وی؛ ضرورت مشارکت مردم در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از ملزومات موفقیت در این اقدامات است که افزایش مشارکت های عمومی مستلزم تلاش های همه جانبه و رفع موانع تولید خواهد بود.

همتی از کشـاورزی به عنوان زیر بنـایی ترین موضوع درمسـیر تحقق اقتصاد مقاومتی یاد کرد و افزود: در این راسـتا باید با قـدرت، نشاط، احساس مسـئولیت، تعامل و همفکری برای تحقق این مهم اهتمام ورزید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گریزی نیز به عناوین مورد ارزیابی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی زد و ابراز کرد: تعهدات توزیع نهاده های کشاورزی، مبارزه غیر شیمیایی با آفات، اصلاح گلخانه ها، توسعه کاشت گیاهان دارویی گلخانه ای، توسعه مکانیزاسیون باغی، دامی و شیلات، راه اندازی صنایع و ایجاد سایت الگویی باغی از جمله مواردی است که در سال زراعی گذشته در این شهرستان صد درصد محقق شده است. 

او در ادامه به حجم تعهدات ابلاغی در بخش های ایجاد اشتغال دائم و موقت، پرورش ماهیان گرمابی، اجرای دوره های آموزشی و ترویجی، ماهی دار کردن استخر های ذخیره آب کشاورزی، تولید محصولات دامی شامل عسل، گوشت قرمز و طیور و...  اشاره کرد و گفت: درصد تحقق تعهدات در این بخش ها تا بیش از 50 برابر تکالیف قانونی بوده است.

این مقام مسئول می گوید: این حجم از موفقیت مرهون تلاش کشاورزان و بهره برداران سخت کوش این شهرستان است که در پرتو الطاف الهی، بهره گیری از آب و خاک و اقلیم مستعد و استفاده  از دانش روز و فنی کارشناسان به این جایگاه دست یافته اند.

همتی عدم دستیابی کامل به برخی از اهداف از پیش تعین شده را نیز یاد آور شد که به منظور تحقق کامل آن ها در سال های آتی برنامه ریزی های منسجمی انجام می شود.

 قیروکارزین با بیش از 55 هزار هکتار اراضی قابل کشت و تولید بیش از 700 هزار تن محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دامی، شیلات و زنبور عسل، دارای قریب به 7 هزار نفر بهره بردار فعال شناسایی شده در بخش کشاورزی است.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید