Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در نشست ویدئو کنفرانس با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

طی سال ۹۸، بر اساس برنامه ۳ ساله توفیقات خوبی در عرصه کشاورزی کرمانشاه رقم خورد

در اولین نشست وزیر جهاد کشاورزی که با حضور مدیران ارشد وزارتخانه و روسای سازمان های جهاد کشاورزی استانها که به صورت ویدئو کنفرانس عصر امروز چهارشنبه برگزار شد؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز به گزارش فعالیت های سازمان طی سال ۹۸ پرداخت

طی سال ۹۸، بر اساس برنامه ۳ ساله توفیقات خوبی در عرصه کشاورزی کرمانشاه رقم خورد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، در این نشست حاتمی ضمن تبریک انتخاب  خاوازی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی به بیان گزارشی از توفیقات و برنامه های محوری این سازمان در راستای توسعه بخش کشاورزی و تحقق "جهش تولید" و ارائه پیشنهادات و مشکلات بخش کشاورزی استان کرمانشاه اشاره داشت.

حاتمی تدوین برنامه ۳ ساله  بخش کشاورزی را یک برنامه تحول آفرین برای کرمانشاه معرفی کرد و گفت؛ برنامه سه ساله تدوین شده بخش کشاورزی استان زیر نظر و مطالعه کارشناسان و صاحبنظران تدوین شده و افق روشنی را برای بخش کشاورزی در آن دیده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  سپس افزود: در سال اول برنامه ده درصد افزایش تولید و ده هزار اشتغال ایجاد کرده‌ایم.

وی یکی از توفیقات سازمان در سال اول برنامه را کسب رتبه اول در بهبود فضای کسب و کار در بین دستگاههای اجرایی استان دانست و افزود؛ کسب این رتبه توسط سازمان جهاد کشاورزی استان  یک افتخار برای استان بود.

حاتمی سپس به اهداف این سازمان در  تولیدات گیاهی محقق شده در سال اول برنامه پرداخت و خاطرنشان کرد؛علی رغم مشکلات در مبارزه با آفات و بیماری ها رشد خوبی در تولیدات داشتیم.

حاتمی افزایش سطح گلخانه ها، ایجاد باغات شیبدار، افزایش سطح کشت زعفران، اجرای تحقیقات اصلاح نژاد دام، ایجاد دو واحد ۷ هزار راسی دام اصلاح نژادی را از برنامه های محقق شده برشمرد که در سال اول برنامه تحقق یافتند.

وی جذب ۷۴ درصد تسهیلات استان در بخش کشاورزی، رشد ۴۱ درصدی اعتبارات مکانیزاسیون و ... را از دیگر توفیقات به دست آمده بیان کرد.

حاتمی طرح سامانه گرمسیری را یکی از طرح های تحول آفرین استان کرمانشاه دانست که  ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تبدیل ۳۰هزار هکتار اراضی دیم به آبی را محقق می‌کند.

وی در ادامه به ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی پرداخت و گفت؛ اجرای نظام پهنه بندی مراکز از طرح های موفق به شمار می رود که در تقویت بدنه کارشناسی جهاد کشاورزی تاثیر بسزایی داشت.

حاتمی سپس به مسائل و مشکلات مراکز پرداخت و افزود؛ مراکز جهاد کشاورزی در ابتدا نیازمند حمایت برای تقویت سخت افزاری و دوم ارتباطات و نوآوری است که بایستی به آن توجه ویژه شود.

وی دیگر نیازمندی های جهاد کشاورزی را اصلاح چارت سازمانی بیان کرد.

حاتمی همچنین با اشاره به کمبود نیروی کار در ستاد سازمان خواستار حمایت هایی شد تا بتوان نیروهایی در ستاد جذب شوند.

وی در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات در حوزه امور اراضی خواستار تقویت این بخش شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید