Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان

 برگزاری جلسه ستاد هماهنگی سن گندم از طریق ویدیو کنفرانس در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از  برگزاری جلسه ستاد هماهنگی سن گندم از طریق ویدیو کنفرانس در این سازمان خبر داد.

 برگزاری جلسه ستاد هماهنگی سن گندم از طریق ویدیو کنفرانس در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام

محمدعلی اقدسی در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان ایلام بیان کرد:  با توجه به شرایط فعلی کشور از نظر بیماری کرونا همزمان با سایر استان‌های کشور جلسه‌ای پیرامون پایش و رصد سن گندم با حضور سرافرازی معاون آفات سازمان حفظ نباتات کشور و مدیر حفظ نباتات سازمان برگزار شد.
اقدسی بیان کرد: در سال جاری بیش از ۱۴۴ هزار هکتار از اراضی مستعد استان به کشت آبی و دیم اختصاص یافته، که تاکنون در سطح هزار هکتار عملیات مبارزه با سن مادر صورت گرفته است.
وی گفت : خوشبختانه بر اساس گزارش اکیپ های کنترل و پایش مزارع در سطح استان تاکنون میزان تراکم سن در سطح مزارع به نرم مبارزه نرسیده است.
اقدسی اضافه کرد: در این جلسه که استان‌های مختلف کشور حضور داشتند ، استان ایلام گزارشی از اقدامات انجام شده در این زمینه از طریق ویدئو کنفرانس ارائه داد و مقرر گردید با توجه به شرایط کشور از نظر بیماری کرونا کارشناسان حفظ نباتات با رعایت کامل مسائل بهداشتی به طور مستمر مزارع استان را پایش و در صورت مشاهده آفات سن و رسیدن به نرم مبارزه اقدامات لازم را جهت مبارزه با این آفت انجام خواهد گرفت.
اقدسی در پایان اشاره کرد: در طول سه سال اخیر خوشبختانه بدلیل اقدامات به موقع و صورت گرفته در سطح مزارع استان ایلام مبارزه با آفت سن گندم روند کاهشی داشته و میزان سن زدگی گندم کمتر از نیم درصد بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید