Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

نصب دستگاه دیتالاگر هواشناسی در شهرستان بوکان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از نصب دستگاه دیتالاگر در یک مزرعه کلزای ۴ و نیم هکتاری شهرستان بوکان به منظور تعیین زمان پیش آگاهی آفت سنک کلزا خبر داد.

نصب دستگاه دیتالاگر هواشناسی در شهرستان بوکان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر وحدت افزود: دیتا لاگر وسیله‌ای الکترونیکی است که داده‌هایی مثل دما رطوبت و غیره  را به وسیله حسگرهای تعبیه شده در دستگاه در طول زمان یا در ارتباط  با مکان ذخیره می‌کند.

وی گفت: یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از دیتالاگرها قابلیت جمع آوری ۲۴ ساعته اطلاعات است. دیتالاگرها معمولاً به محض فعال سازی برخی شاخص های اقلیمی مانند دما ورطوبت را اندازه گیری کرده و اطلاعات را ذخیره کنند.

وحدت تصریح کرد: ثبت و ذخیره تغییرات دما بصورت ساعتی ، نقش تعیین کننده ای در ثبت شرایط دمایی سیکل زندگی آفت سنک کلزا دارد و در آینده می توان از اطلاعات ثبت شده درتعیین زمان مناسب مبارزه شیمیایی با سنک کلزا استفاده نمود.

وی اضافه کرد: مدیریت جهاد کشاورزی بوکان و واحد حفظ نباتات به عنوان نقش ناظر پیگیری فعالیتهای بخش خصوصی و تایید فنی عملیات پیش اگاهی در این زمینه را به عهده دارند. 

لازم به ذکر است که نصب این دستگاه با همکاری مدیریت زراعت صورت گرفته این هفتمین دستگاه دیتا لاگر نصب شده در سطح استان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید