Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر استا ایلام

عشایر ایلام آموزش های پیشگیری از کرونا را فرا گرفتند

مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: هشدارها و توصیه های بهداشتی به عشایر استان برای مقابله پیشگیرانه با بیماری کرونا ارائه شده است

عشایر ایلام آموزش های پیشگیری از کرونا را فرا گرفتند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، علی سلیمی بیان کرد: از طریق ارسال پیامک، ارتباطات چهره به چهره و تماس با عشایر ساکن در استان ایلام، توصیه ها و آموزش های لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا داده شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه عشایر به علت زندگی در طبیعت و مناطق دورافتاده ارتباط کمتری با جوامع شهری و روستائی دارند تا حدود زیادی می توان اذعان داشت در برابر این بیماری مصون هستند.

سلیمی بیان کرد: با این وجود از دانشگاه علوم پزشکی خواسته شده ملزومات بهداشتی با بیماری کرونا از جمله ماسک، ژل شست و شوی دست، مواد ضدعفونی و دیگر شوینده ها را در اختیار کانون های عشایری استان قرار دهد.

مدیرکل امور عشایر ایلام اضافه کرد: متاسفانه به علت نبود یا کمبود این تجهیزات، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت قادر به تامین ملزومات بهداشتی برای جامعه عشایری استان نشده اند.

وی با تاکید بر اینکه عشایر هشدارهای بهداشتی در خصوص بیماری کرونا را رعایت کنند، گفت: به محض تامین اقلام و ملزومات بهداشتی، این اقلام در اختیار عشایر استان قرار خواهد گرفت.

سلیمی در مورد عشایر مهمان ساکن در استان ایلام هم توضیح داد: مسوولان امور عشایر استان های مبدا به آنان توصیه های لازم را ارائه و امکانات بهداشتی مورد نیاز را تامین می کنند هرچند اگر در جوار عشایر استان ایلام اتراق کرده باشند امور عشایر ایلام تا حد امکان آموزش ها و توصیه های لازم را به آنان نیز ارائه می دهند

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید