Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت:

هشدار به کشاورزان آذربایجان‌غربی برای پیشگیری از خسارت‌های بارندگی و طغیان رودخانه ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طبق گزارش اداره کل هواشناسی استانبا فعالیت سامانه بارشی جدیدی در روز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه، احتمال بارش شدید باران و سیلابی‌شدن مسیل‌ها، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود که لازم است بهره برداران تدابیر لازم رادر این زمینه بکار گیرند.

هشدار به کشاورزان آذربایجان‌غربی برای پیشگیری از خسارت‌های بارندگی و طغیان رودخانه ها

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبرکرامتی افزود: اثر این مخاطره ،ایجاد خسارت به مزارع و باغ ها، احتمال سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال بارش تگرگ در مناطق است.

وی توصیه کرد: تقویت استحکام گلخانه‌ها و محافظت از درختان جوان با توجه به پیش‌بینی وزش باد شدید و لایروبی کانال های آب استخر پرورش ماهیان و جلوگیری از ورود سیلاب احتمالی به استخرها لازم است تا رعایت شود.

وی اظهار کرد : عدم چرای دام در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌های فصلی با توجه به بارش شدید باران و خودداری از تردد عشایر در ارتفاعات با توجه به احتمال وقوع صاعقه ضروری است.

کرامتی اضافه کرد: عایق‌بندی کندوهای زنبورعسل و استقرار کندوها بالاتر از سطح زمین جهت جلوگیری از آبگرفتگی نیز نباید فراموش شود.

وی همچنین افزود : خودداری از سمپاشی مزارع و باغات با توجه به بارش باران و امکان شستشو و کم اثر شدن سموم  و در جابجایی محصولات کشاورزی و نهال نیز رعایت اصول بهداشتی حمل و نقل و استفاده از پوشش مناسب از جمله تعمهیداتی است که نباید کشاورزان جهت متضرر شدن خود نادیده بگیرند .

کرامتی یادآورشد: کشاورزان همچنین اقداماتی از قبیل خودداری از سوزاندن بقایای شاخه های هرس شده جهت جلوگیری از گسترش آتش سوزی، بازدید از پوشش ها و بستن دریچه قبل از وزش باد، مراقبت و خودداری از هرس در بالای  درخت به منظور ممانعت از سقوط و آسیب جانی را جدی بگیرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید