Iranian Agriculture News Agency

وجود بیش از 700 استخر پرورش ماهی در خراسان جنوبی

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: هدف‌گذاری ما بر این است که تا سال ۱۴۰۴ بتوانیم ظرفیت پرورش ماهی در خراسان‌جنوبی را به ۱۰ هزار تن برسانیم.

وجود بیش از 700 استخر پرورش ماهی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، محمدمهدی سعیدی افزود: در خراسان جنوبی بیش از 700 استخر پرورش ماهی گرمابی داریم علاوه بر این در برخی از سدهای استان نیز ماهی پرورش داده می‌شود که در مجموع ظرفیت پرورش یک‌هزار و 100 تن ماهی در سال را دارد.

وی عنوان کرد: اغلب ماهی پرورشی خراسان جنوبی از نوع کپور و آمور با ظرفیت یک هزار تن در سال است.

سعیدی ادامه داد: پرورش ماهی تیلاپیا با آب‌های شور و لب شور سازگار است که در فروردین ماه سال ۹۹ توزیع بچه ماهی تیلاپیا در بین استخرهای دارای مجوز پرورش از سازمان نظام مهندسی انجام می شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: شیلات جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با شیلات استان سیستان و بلوچستان تفاهم نامه‌ای منعقد کرده که در بحث خرید و فروش ماهی بین دو استان همکاری داشته باشیم.

سعیدی در پاسخ به اینکه واردات ماهی قرمز از چین به کشور و خراسان جنوبی خواهیم داشت، گفت: گونه ماهی که از چین وارد کشور شده جزو ماهی قرمز محسوب نمی‌شود و هر گونه واردات ماهی قرمز از چین به کشور و خراسان‌جنوبی صحت ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید