Iranian Agriculture News Agency

احیای درختان و ایجاد ژرم پلاسم‌های جدید در مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران

با همکاری فرمانداری ورامین، ژرم پلاسم‌های درختان میوه و گیاهان زینتی ایجاد و درختان باغ کلکسیون انگور در مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران بازسازی و احیا می شود.

احیای درختان و ایجاد ژرم پلاسم‌های جدید در مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، نشست رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و آبخیزداری استان تهران با فرماندار و شهردار شهرستان ورامین برای ایجاد باغ الگویی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران برگزار شد.

این نشست به منظور تصمیم گیری برای باغ کلکسیون انگور این مرکز و بازسازی و احیای درختان و ایجاد ژرم پلاسم های جدید صورت گرفت.

صلاحی اردکانی، رییس مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه این باغ قدمتی نزدیک به یک قرن دارد که در قدیم کلکسیونی کامل از درختان انگور بوده گفت: باتوجه به موقعیت شهری این باغ و قرارگرفتن در کنار خیابان اصلی شهر می توان با بازسازی و ایجاد ژرم پلاسم‌های درختان میوه و گیاهان زینتی هم از نظر علمی و هم از نظر گردشگری این باغ را احیا کرد.

کاغذلو، فرماندار شهرستان ورامین نیز با مثبت ارزیابی کردن این اقدامات گفتند: این کار می‌تواند به زیبا سازی شهرکمک نماید و از نظر علمی نیز بر غنای شهرستان بیفزاید.

حاجیوند، رییس موسسه باغبانی از اعلام آمادگی این موسسه برای اجرای پروژه های باغبانی در احیای این باغ با مرکز تحقیقات خبرداد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید