Iranian Agriculture News Agency

به منظور پیشگیری از بیماری کرونا؛

پرهیز از کوچ زود هنگام و خارج از تقویم عشایر

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: خانوارهای عشایری برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تمهیدات لازم را در نظر بگیرند و از کوچ بهاره خارج از تقویم به شهرستان های ییلاقی خودداری کنند.

پرهیز از کوچ زود هنگام و خارج از تقویم عشایر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، روح اله بهرامی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ موردی از وجود ویروس کرونا درخانواره‌های عشایری استان گزارش نشده است، توصیه کرد: با توجه به شرایط مساعد هوا و وجود علوفه در مراتع قشلاقی در آن مناطق بمانند.

وی افزود: با توجه به سرد بودن و شیوع بیماری در شهرستان‌های ییلاقی و تقویم کوچ بهاره به صورت یک ماه تاخیر افتاده از این رو عشایر همکاری لازم را با اداره کل امور عشایر فارس و دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند و تا بهبود شرایط پیش رو از کوچ پرهیز کنند.

بهرامی از عشایر خواست که با بروز کوچکترین مشکل و موارد مشکوک به بیماری کرونا به نزدیک ترین مراکز بهداشتی مستقر در حوزه خود مراجعه کنند.

مدیر کل امور عشایر فارس اظهار کرد: میادین دام، کارخانه خوراک دام و شرکت تعاونی های عشایری با کمک مرکز بهداشت و درمان و اداره امور عشایر شهرستان ها به صورت روزانه ضد عفونی و گندزدایی می شوند.

بهرامی بیان کرد: هشدارها و آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا توسط شبکه بهداشت و ادارات امور عشایرشهرستان ها  به خانوارهای عشایری ارائه شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید