Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

مبارزه با علف هرز در مزارع مناطق گرم خراسان شمالی آغاز شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اعلام اینکه مبارزه با آفت علف هرز در مزارع گندم و جو مناطق گرم در استان از هفته گذشته آغاز شده است، گفت: این مبارزه تا پایان فروردین ماه سال 99 ادامه خواهد داشت.

مبارزه با علف هرز در مزارع مناطق گرم خراسان شمالی آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد رضایی درخصوص مبارزه با آفت های علف هرز و سن گندم در مزارع استان اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی در فصول پاییز و زمستان امسال کاهش بارندگی های 57 درصدی در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته را پشت سر گذاشت این کاهش بارندگی ها موجب شد تا رشد رویشی محصولات کشت پاییزه گندم و جو در استان بسیار ضعیف شود.

رضایی تصریح کرد: این رشد رویشی تاخیری در محصولات گندم و جو که در فصل پاییز امسال کشت شده اند، سبب می شود تا مقاومت و قدرت این محصولات در مقابل دو آفت علف های هرز و سن گندم را بکاهد و این آفت ها بر این محصولات غلبه کنند.

وی عنوان کرد: اثرگذاری و هجوم این دو آفت بر این محصولات پاییزه کشت شده را از طریق پیامک ها و نامه نگاری به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان های خراسان شمالی به منظور اطلاع رسانی به کشاورزان برای آغاز به موقع مبارزه با این آفت ها انجام شده است.

رضایی افزود: در این پیامک‌ها و نامه‌نگاری‌ها درخواست کرده ایم تا کشاورزان با کارشناسان شبکه های مراقبت جهاد کشاورزی شهرستان ها به منظور آغاز مبارزه به موقع با این آفت ها در تعامل باشند.

وی عنوان کرد: در فصل زراعی جاری پیش بینی می شود که سطح مبارزه با آفت علف هرز در مزارع گندم و جو استان حدود 87 تا 100 هزار هکتار باشد تا سطح خسارت این آفت را در این مزارع کاهش داده شود.

رضایی خاطر نشان کرد: در سال زراعی پاییزه سال گذشته مبارزه با علف هرز در مزارع گندم و جو استان 87 هزار هکتار بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید