Iranian Agriculture News Agency

نقش مهم واحدهای پرواربندی در تولید و اشتغال

در حال حاضر در استان بوشهر 276 واحد پروار بندی صنعتی و بیش از 250 واحد پرواربندی روستایی با ظرفیت اسمی 32 هزار راس وجود دارد.

نقش مهم واحدهای پرواربندی در تولید و اشتغال

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در دهه های اخیر به علت رشد جمعیت و افزایش تقاضا برای مواد پروتئینی به ویژه گوشت قرمز، لزوم توجه به تولید بیشتر و توسعه واحدهای پرواربندی افزایش یافته است به نحوی که تقریباً تمامی واحدهای پرواربندی استان از سال 78 به بعد به وجود آمده اند.

افشین قطبی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و توجه دولت به امر تولید و معیشت روستاییان در دهه شصت و اوایل دهه هفتاد، در استان بوشهر پرواربندی به شیوه های سنتی و صنعتی، ترویج  و شروع به فعالیت نمودند.

قطبی اظهار کرد: اولین واحد پرواربندی بره استان بوشهر با مشارکت جهاد سازندگی سابق در شهرستان دشتستان شروع به کار نمود و پس از حدود دو سال تعداد واحدها در استان به 35 واحد رسید.

وی افزود: اولین واحد پرواربندی گوساله نیز در سال 72 در شهرستان دشتستان شروع به فعالیت نمود و این حرفه (پرواربندی) مورد توجه دامداران قرار گرفت و هر ساله برتعداد واحدها افزوده شد تا اینکه در سال 75 احداث اولین مجتمع پروار بندی گوساله در زمینی به مساحت 14 هکتار در حومه روستای زیارت شهرستان دشتستان مورد مطالعه قرار گرفت و در سال 78 این مجتمع با 38 واحد و ظرفیت 5000 راس شروع به فعالیت کرد.

در حال حاضر در استان بوشهر 219 واحد پروار بندی گوساله به ظرفیت 36 هزار راس، 57 واحد پرواربندی بره به ظرفیت 18 هزار راس دارای پروانه بهره برداری صنعتی و بیش از 250 واحد پرواربندی روستایی به ظرفیت 14 هزار راس وجود دارد.

قطبی همچنین اظهار کرد: در سال جاری بزرگترین واحد پرواربندی گوساله جنوب کشور به ظرفیت 3000 راس در شهرستان دشتستان به بهره برداری رسید.

لازم به توضیح است که گوساله‌های پروارشده علاوه بر مصرف در خود استان به استانهای فارس، خوزستان، اصفهان و تهران نیز جهت کشتار ارسال شده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید