Iranian Agriculture News Agency

کشاورز در سفر به بوشهر مطرح کرد:

آمادگی کامل وزارت جهاد کشاورزی برای مبارزه با آفت ملخ

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در بوشهر گفت: این وزارتخانه برای مبارزه با آفت ملخ در آمادگی کامل قرار دارد و تدابیر لازم در این راستا لحاظ شده است.

 آمادگی کامل وزارت جهاد کشاورزی برای مبارزه با آفت ملخ

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، عباس کشاورز روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از باغ کنار پیوندی در شهرستان دشتی در جمع خبرنگاران افزود: در طول پاییز و زمستان نیز همکاران برای مقابله با آفت ملخ آموزش های لازم را فرا گرفتند و سم نیز به اندازه کافی تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: تجهیزات نیز از سال گذشته بیشتر شده و جای نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.

کشاورز ادامه داد: سال گذشته آفت ملخ پس از گذشت چندین دهه به صورت جدی وارد کشور شده و با سمپاشی حدود 750 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این آفت مدیریت و خسارتی نیز متوجه کشاورزان نشد.

کشاورز بیان کرد: این آفت به طور عمومی در جنوب کشور مستقر می شود و با سرما و گرما سازگاری چندانی ندارد و در فصل های دارای آب های معتدل وارد جنوب کشور شده و سپس به هند، پاکستان و ارتفاعات هیمالیا مهاجرت می کند.

وی ادامه داد: امسال نیز این آفت طبق پیش بینی و گزارش های فائو در آفریقا به شدت تراکم آن بالا رفته و چندین برابر سال قبل است.

وی گفت: اطلاعات نشان می دهد در ایران نیز آفت ملخ بیشتر از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور شده و در خوزستان ورود آن آغاز شد.

وی عنوان کرد: فعالیت آفت ملخ در بوشهر هشت تا 10 روز و در هرمزگان نیز تراکم ملخ های وارده بالا و بیشتر از مبدا همسایگان جنوبی کشور وارد شده است.

کشاورز بیان کرد: در مصوبه ابتدایی دولت در سال جاری 200 میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با آفت ملخ تصویب کرده و در صورت نیاز میزان اعتبار بیشتری برای این موضوع مصوب خواهد شد.

وی ادامه داد: در استان بوشهر نیز روند مبارزه با آفت ملخ خیلی خوب گزارش شده و این روند در آینده مطلوب تر نیز خواهد شد.

کشاورز در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: در سال جاری برای سه هزار هکتار از اراضی گلخانه تزریق اعتبار شد که این میزان 45 تا 50 درصد بیشتر از سال قبل است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید