Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی:

هر خوزستانی یک پایشگر برای مبارزه با ملخ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که در صورت مشاهده ملخ صحرایی در استان هیچگونه مشکلی در خصوص مبارزه با این آفت وجود نخواهد داشت اظهار نمود: هر شهروند خوزستانی می­تواند به عنوان یک پایشگر در شناسایی و مبارزه با ملخ در کنار همکاران ما باشد.

هر خوزستانی یک پایشگر برای مبارزه با ملخ

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ملخ یکی از مهمترین و مخرب­ترین آفات است که می­تواند خسارات سنگینی را به بخش کشاورزی وارد کند.

وی افزود: در اواخر سال گذشته و ابتدای امسال ملخ صحرایی به صورت اولیه و غیرمهاجم مشاهده شد که به محض پایش توانستیم با تلاش شبانه­روزی همکاران اقدامات بسیار خوبی را در رابطه با کنترل این آفت در استان انجام دهیم و طی پیش­بینی­های انجام شده رصد و پایش این آفت تا 3 سال آینده در دستور کار قرار گرفت.

چنگلوایی در ادامه ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با ملخ در استان تصریح نمود: از جمله این اقدامات می­توان به تشکیل ستاد مبارزه با ملخ، آموزش­ به کارشناسان، بهره‌برداران و کشاورزان، تهیه دستورالعمل مدیریت برای کشاورزان، تشکیل جلسات ستاد مدیریت بحران و مهیا نمودن 24 باند فرودگاه برای هواپیماهای سمپاش در استمرار فعالیت‌های گذشته اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که در صورت بروز و مشاهده ملخ صحرایی در استان هیچگونه مشکلی در خصوص مبارزه با این آفت وجود نخواهد داشت اظهار نمود: علاوه بر تامین سوخت هواپیماهای سمپاش و خرید سم به میزان کافی در خصوص تامین هواپیما برای سمپاشی مزارع نیز مانعی وجود ندارد.

وی همچنین گفت: 130 اکیپ پایش و ردیابی و 17 اکیپ بروز شده مبارزه با ملخ با تجهبزات و آمادگی کامل در صورت مشاهده در استان به صورت ضربتی اقدام به مبارزه با این آفت مخرب خواهند کرد.

چنگلوایی در پایان ضمن بیان این مطلب که هر بهره‌بردار و هم­استانی خوزستانی می­تواند یک پایشگر باشد گفت: از همه دستگاه­های اجرایی استان، بهره­برداران و هم­استانی­های عزیز دعوت می­شود تا به عنوان یک پایشگر و ردیاب ملخ با سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همکاری نمایند.

لازم به یادآوری است، کشاورزان و بهره­برداران عزیز می­توانند در صورت مشاهده ملخ در استان با سامانه 131 امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تماس گرفته و مراتب را گزارش دهند.   

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید