Iranian Agriculture News Agency

عواید ارزشمند زنجیره کامل پرورش شتر برای خراسان جنوبی

رییس سازمان با بیان اینکه خراسان جنوبی به لحاظ جمعیت شترداری در کشور مقام دوم را به خود اختصاص داده است، گفت: خراسان جنوبی با دارا بودن جمعیت حدود ۳۰ هزار نفر شتر در سطح کشور مقام دوم را به خود اختصاص داده است که این امر مزیتی عالی برای این منطقه محسوب می‌شود.

عواید ارزشمند زنجیره کامل پرورش شتر برای خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی به سازگاری شتر با اقلیم این منطقه اشاره کرد و افزود: در جهت حمایت از دامداری و دامپروری خراسان جنوبی علی الخصوص حمایت از پرورش و نگهداری شتر و تبدیل آن به یک حرفه با اشتغال پایدار برای دامداران و روستاییان استان، تفاهم نامه ای مشارکتی بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری امضا شده که بر اساس آن، زنجیره کامل پرورش شتر با عنوان هاب شتر به مرحله اجرا در آمده است.

وی از عملیاتی شدن صفر تا صد پرورش شتر در منطقه خبر داد و عنوان کرد: بر اساس این تفاهم نامه که اقدامات ابتدایی آن انجام شده است، مقدمات واگذاری ایستگاه قرنطینه نیز انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: در این تفاهم نامه سرمایه گذاری 268 میلیارد تومانی با محوریت پرورش شتر و دام سبک و ایجاد زنجیره محصولات دامی در استان پیش بینی شده است.

قوسی همچنین خرید تضمینی شیر شتر، راه اندازی واحد‌های صنعتی از جمله کارخانه بسته بندی شیر، شیرخشک، گوشت شتر و سایر فرآورده‌های این حیوان از جمله پشم و روغن کوهان را از برنامه‌های آینده در قالب تفاهم نامه استان با ستاد اجرایی فرمان (ره) عنوان کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید