Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه؛

نقش تشکلها در توسعه بخش کشاورزی اجتناب ناپذیر است

نوربخش حاتمی در نشست با تشکلهای بخش کشاورزی که با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان در سالم شماره یک برگزار شد به نقش، جایگاه و اهمیت تشکلها در توسعه بخش کشاورزی پرداخت و بر تقویت این بخش تاکید داشت.

نقش تشکلها در توسعه بخش کشاورزی اجتناب ناپذیر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، حاتمی در ابتدا با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: حضور در این دو عرصه تیر خلاصی است بر نقشه های آمریکائیان و دشمنان این نظام و قطعا با حضور مثال زدنی مردم شاهد خلق حماسه هایی دیگر خواهیم بود.

وی سپس در پاسخ به مسائل مطرح شده توسط دبیران تشکل ها گفت: مسائل درونی تشکل ها می بایست در درون تشکلها حل و فصل شود.

حاتمی سپس به عزم سازمان برای برون سپاری امور اشاره کرد و گفت: طی برنامه ۳ ساله تاکید فراوانی بر تقویت بخش خصوصی شده است و انتظار آن است تا شرایط برای ورود جوانان مهیا شود.

وی آنگاه به جمع بندی مسائل و مشکلات تشکلها و ارائه نظرات کارشناسی شده تشکلها پرداخت و افزود: زمانی می توان این سازمان و تشکل های آن را به مسیر توسعه و پیشرفت رهنمون کرد که همه در کنار هم باشیم.

وی افزود: باوجود مشکلات طی سال ۹۸ بیش از ۱۵۰ هزار تن نهاده در اختیار واحد‌های دامداری استان قرار گرفته است.

مهندس حاتمی در ادامه نشست خود با تشکل ها گفت ؛ باید مسیر ها و رویکردهای مان را تغییر دهیم و بستر را برای تقویت توان داخلی در شرایط تحریم ها فراهم نمائیم.

وی افزود ؛ بهترین بستر برای عبور از شرایط فعلی توجه به بخش کشاورزی و توسعه آن است.

حاتمی آنگاه از مدیران سازمان درخواست کرد برنامه های خود را با تشکل‌های بخش کشاورزی در میان بگذارند و نظرات تخصصی و سودمند تشکل ها را در برنامه های خود لحاظ کنند.

وی سپس با اشاره به قیمت گوشت قرمز نیز گفت: قیمت گوشت قرمز می بایست به گونه ای باشد که  تولید کنندگان ما متضرر نشوند و واردات مدیریت شود.

وی در پاسخ به مباحث صندوق حمایت افزود؛ مانعی برای عضو گیری صندوق حمایت وجود ندارد و زمینه برای ورود سرمایه گذاران جدید را فراهم خواهیم کرد.

حاتمی سپس به حل مشکلات تولیدکنندگان کشاورزی استان در ستاد تسهیل سازمان و استان اشاره کرد و گفت ؛ بسیاری از مشکلات تولید کنندگان در ستادهای مذکور حل شده است.

حاتمی با تاکید بر برون سپاری امور سازمان افزود: تمامی کارهای قابل برون سپاری را واگذار خواهیم کرد و این مهم از اولویت های سازمان به حساب می آید.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی نیز در این نشست ضمن استقبال از برگزاری نشست با تشکل ها گفت: در مقطع حساسی قرار داریم و می بایست دهه فجر امسال را به صحنه ای برای قدرت نمایی مردم ایران تبدیل کنیم.

وی سپس به بحث انتخابات و ضرورت شرکت مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: شرکت مردم در این عرصه مهم شکست بعدی را برای دشمنان نظام فراهم خواهد کرد.

در این نشست ابتدا مدیرعامل خبرگان کشاورزی به بیان نظرات خود پرداخت.

قزوینه دبیر انجمن کشت فرا سرزمینی نیز در این نشست خواهان ایجاد بستری برای انعقاد تفاهم نامه همکاری شد.

مدیر عامل شرکت های دامپروری استان دیگر سخنران این نشست بود که به بیان مسائل و مشکلات این حوزه شامل عدم خرید شیر تولیدی توسط کارخانجات، پایین بودن قیمت گوشت ،مشکلات اعضاء با صندوق حمایت در خصوص پرداخت وام‌های دریافتی و..پرداخت.

عدم توجه به مشکلات تعاونی ها ،از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود .

احمیدیان نماینده انجمن صنایع غذایی استان دیگر سخنران این نشست بود که در خصوص مشاوره برای صدور جواز های تأسیس صنایع تبدیلی و عضویت این تشکلها در صندوق حمایت به ارائه نظر پرداخت.

عیسائیان دبیر اتحادیه دامداران استان نیز در این جلسه به بیان نظرات خود در خصوص توزیع سبوس ،اخذ وام از صندوق توسعه و تشکیل تعاونی جدید در برخی مناطق استان و... پرداخت.

چهار آئین نیز در این نشست با اشاره به نقش تشکل های بخش کشاورزی گفت ؛ تشکل ها بازوان قدرتمند سازمان به حساب می آیند و انتظار داریم نقش تشکلها در تصمیم گیری ها پر رنگ تر دیده شود.

وی سپس به بحث کاهش تصدی گری در بخش دولتی اشاره کرد و افزود ؛ با گذشت یک دهه از قوانین حاکم بر کاهش تصدی گری نیازمند تسریع در اجرایی کردن این امر مهم هستیم.

لرستانی دبیر انجمن بذر استان نیز در این جلسه در خصوص پرداخت یارانه بذر به اظهار نظر پرداخت.

مشکلات نقدینگی مرغداران گوشتی از جمله دیگر مباحثی بود که در این نشست توسط دبیر اتحادیه مرغداران مورد تاکید قرار گرفت.

سجاد سنجابی به‌عنوان دیگر سخنران این جلسه به مشکلات درونی تشکل های بخش کشاورزی اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید