Iranian Agriculture News Agency

در پنجمین روز از دهه فجر،

بهره برداری از اراضی میگو در شهرستان میناب

باحضور رئیس سازمان امور اراضی کشور،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان،مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین بخشی از اراضی پرورش میگو به بهره برداری رسید.

بهره برداری از اراضی میگو در شهرستان میناب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در حاشیه این مراسم اظهارکرد: هرمزگان مزیت مناسبی در حوزه آبزی پروری داشته و اراضی پرورش میگو یکی از ظرفیت های مهم بخش کشاورزی و شیلات استان هرمزگان در حوزه اقتصاد دریا محور است.

به گفته وی، با ایجاد صنایع مرتبط و زنجیره ارزش علاوه بر اشتغال ایجاد شده شاهد بکارگیری بخش عمده‌ای از سرمایه‌های بخش خصوصی و اشتغال بیشتر در منطقه خواهیم بود .

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با تاکید بر درآمدزایی مناسب پرورش میگو و استقبال بسیار مناسب در سطح استان اظهار کرد: تحولات خوبی در اقتصاد هرمزگان با اجرای طرح های پرورش میگو  صورت می گیرد.

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز با بیان اینکه شهرستان میناب بالغ بر دوهزار و هفتصد هکتار از اراضی میگو را زیر کشت برده است، اظهار کرد: سال گذشته در این شهرستان بالغ بر هفت هزار تن میگو تولید شده است.

یکتاپور با اشاره به بهره برداری رسیدن این بخش از اراضی میگو‌ گفت: برای این مهم بخش خصوصی سرمایه گذاری خوبی داشته است.

وی در پایان خاطر نشان شد: بالغ بر هزار هکتار اراضی میگو‌در شهرستان میناب در حال احداث است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید