Iranian Agriculture News Agency

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در پنجمین روز از دهه مبارکه فجر:

بیش از 80درصد نیاز کشاورزی کشور را تولید می کنیم

باحضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و هیئت همراه، نشست هم اندیشی در خصوص پروژههای ملی پیشنهادی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان برگزارشد.

بیش از 80درصد نیاز کشاورزی  کشور را تولید می کنیم

به گزارش خبرگزاری ایانا استان اصفهان  ، باحضور  سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و هیئت همراه، نشست هم اندیشی در خصوص  پروژههای ملی پیشنهادی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان برگزارشد.

در  این جلسه با حضور  روسای کمیسیون های کشاورزی اتاق بازرگانی سراسر کشور  با هدف هم اندیشی  در خصوص  پروژههای  ملی پیشنهادی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان ؛مهندس  عباس کشاورز  سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه تاکید کرد  بخش کشاورزی  مسئولیت  امنیت غذایی کشور با سیاستهای حمایتی را دارد و وزارت جهاد کشاورزی  مسئولیت حفظ منابع ملی مانند آب، خاک، منابع ژنتیکی و..  را به‌عهده دارد.

وی در ادامه افزد: وزارت جهاد کشاورزی  مسئولیت  افزایش  درآمد تولید کنندگان   و امنیت غذایی کشور است و بیش از 80درصد نیاز کشاورزی  کشور را تولید می کنیم و امیدواریم تا سال 1400 این رقم به 85 برسد .

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: هسته تولید و هسته بازرگانی باید بهم گره بخورند و با مدل برد برد بین ارکان تولید تعامل ایجاد کنیم.

وی همچنین توصیه کرد: اعضای  کمیسیون  های کشاورزی  در کشور  با یکدیگر تعامل داشته باشند و طرح های پیشنهادی  خود را به دولت ارائه نمایند البته با تفکر و بررسی بیشتر به سمت اقتصاد سبز پیش برویم وبرای این کار باید مدل های  مناسبی  تعریف شود که هم درآمد زا باشد و هم محیط زیست نیز از مزایای آن  بهرمند شود.

وب تصریح کرد: آب مجازی راهکار کمک به حل بحران آب است و در این راهکار  میبایست محصولاتی صادر شوند که آب کمتری نیاز دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید