Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی لارستان:

مگس میوه در باغ های لارستان مشاهده شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان از عملیات ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه در کلیه مناطق مرکبات خیز این شهرستان خبر داد و گفت: این آفت خطرناک برای اولین بار در باغ های بخش مرکزی این شهرستان مشاهده شد.

 مگس میوه در باغ های لارستان مشاهده شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، فرزاد قاسمی تصریح کرد: عملیات ردیابی با استفاده از تله های دلتا همراه با فرمون در باغ های مرکبات تمامی بخش های شهرستان لارستان در حال انجام و عملیات کنترل مناطق آلوده در دست اقدام است .

وی با اشاره به اینکه مگس میوه مدیترانه بالاترین خسارت را در بین گونه های مگس میوه وارد می کند، افزود: جلوگیری از انتقال میوه های آلوده به سایر نقاط و جمع آوری روزانه میوه های آلوده ریخته شده در پای درخت از راه های کاهش خسارت آفت است.

قاسمی با اشاره به همجواری شهرستان لارستان با استان های جنوبی کشور گفت : حساسیت نسبت به ورود این آفت بسیار بالاست و امیدواریم شهرستانهایی که سپر دفاعی ورود این آفت به لارستان می باشند، پیشگیری را بر مبارزه مقدم بدانند.

وی اظهار کرد : در حال حاضر تدوین برنامه ای جامع به منظور پایش وضعیت موجود و برنامه ریزی به منظور کنترل تراکم این آفت در دستور کار قرار دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید