Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی

برپایی نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی در میاندوآب

به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، طی مراسمی نمایشگاه تولیدات و توانمندیهای زنان روستایی در محل حسینیه زینبیه روستای شبیلو میاندوآب گشایش یافت .

برپایی نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی در میاندوآب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی ، محرمعلی  دیانتی در این مراسم که با حضور نماینده مجلس، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد، با اشاره به توانمندی زنان در بیشتر عرصه‌ها افزود: بانوان غیور همچنان که در دوران هشت سال دفاع مقدس در پشتیبانی جبهه‌ها، پرستاری و مداوای مجروحان، تشویق مردان به حضور مداوم در جبهه و حفظ سنگرهای پشت جبهه، تأثیری مستقیم بر روحیه رزمندگان و پیروزی در جنگ داشتند؛ اینک نیز دوشادوش مردان در جبهه اقتصادی و تأمین معیشت خانوار نقش ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: با عنایت به اینکه زنان روستایی ۵۰ درصد جمعیت روستاها را تشکیل می‌دهند، برنامه‌ریزی برای استفاده از توانمندی‌ها و پتانسیل موجود در این قشر از جامعه، ارایه الگوی جدید و ایجاد اشتغال برای زنان روستایی ضروری است.

وی با قدردانی از پیگیری‌ها و حمایت‌های مسئولان شهرستان در خصوص اخذ مجوز تأسیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان به عنوان اولین صندوق شمال‌غرب کشور، خواستار پیگیری و حمایت لازم برای افزایش اعتبار این صندوق شد.

دیانتی تصریح کرد:  میاندوآب با راه‌اندازی ۱۷ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با ۶۴۵ نفر عضو و اعتبار هفت میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال شامل ۶ میلیارد ریال اعتبار دولتی و یک میلیارد و ۳۳۰  میلیون ریال پس‌انداز اعضاء مقام نخست را در این خصوص در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد:  راه اندازی این صندوق ها تأثیر بسزایی در کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال و رونق و شکوفایی اقتصاد مناطق روستایی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی از راه اندازی بازارچه فروش نهال در محل محوطه دانشگاه شهید باکری میاندوآب به مساحت 2 هکتار و اجرای طرح های اشتغالزایی در روستاها بویژه طرح روستای بدون بیکار در قریه قره قوزلو میاندوآب خبر داد و خواستار جذب سرمایه گذار جهت راه اندازی سایت گلخانه ای 105 هکتاری این شهرستان شد.

شایان ذکر است؛ در خاتمه مراسم از زحمات برگزارکنندگان نمایشگاه و غرفه داران تجلیل شد.

این نمایشگاه در25 غرفه شامل انواع گلیم و فرش، عرقیات گیاهی، گل های زینتی، گیاهان دارویی، انواع ترشی و مربا، خشکبار، فرآورده های لبنی صابون، رب خانگی، عروسک، بافتنی و انواع صنایع دستی زنان روستایی به مدت 7 روز جهت بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید