Iranian Agriculture News Agency

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

80 درصد انرژی غذایی کشور در داخل تولید می ‌شود

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: وضعیت امنیت غذایی کشور بسیار خوب است و بیش از 80 درصد انرژی غذایی کشور در داخل تأمین می‌شود.

80 درصد انرژی غذایی کشور در داخل تولید می ‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه وضعیت امنیت غذایی کشور بسیار خوب است، گفت: بیش از 80 درصد انرژی غذایی کشور در داخل تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تأمین 80 درصدی انرژی قابل‌قبول است و با تلاش‌های در حال انجام تا چند سال آینده، چند درصد نیز افزایش در امنیت غذایی خواهیم داشت، افزود: وضعیت تأمین کالاها نیز بسیار خوب است و شاهد آن هستیم که قیمت‌ کالاهای کشاورزی مانند مرغ و گوشت نسبت به سال گذشته مناسب‌تر بوده و وضعیت بازار آرام‌تر، فراوان‌تر و دسترس‌تر است و باید از تولیدکنندگان تشکر کنیم که در تامین ارزاق مورد نیاز مردم کمک می کنند.

وی با اشاره به اینکه بارندگی امسال خوب بوده و سبب شده تا تولید محصولات کشاورزی خوب باشد، افزود:  خوشبختانه امسال بذر مازاد در کشور وجود داشت و هیچ کشاورزی گله‌ای در مورد دسترسی به بذر نداشته که فضای امید در کشور را نشان می‌دهد.

کشاورز ادامه داد: در سفرهایی که به استان ها و شهرستان های مختلف کشور داشتم، خوشبختانه وضعیت مزارع سبز و مطلوب است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: پس از چندین سال خشک‌سالی در منطقه زابل که شامل 5 شهرستان است، امسال آب فراوان شده و کشاورزان توانستند کشت پاییزه  خوبی در این منطقه داشته باشند و با تولیدات خوبی نیز همراه بوده است.

وی افزود: سیل که سبب خسارت در برخی از مناطق شده است در برخی مناطق دیگر باعث شد تا تولید برنج خوبی در کشور داشته باشیم.

کشاورز با اشاره به فراوانی محصولات کشاورزی در کشور، گفت: وضعیت میوه، گوشت و سایر محصولات کشاورزی در کشور خوب است و کشاورزان برای تولید بهتر و بیشتر سخت در تلاش هستند و ما نیز برای استمرار کشت همه نهاده‌ها را بیش از پیش تدارک دیده‌ایم.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید