Iranian Agriculture News Agency

پلاک‌کوبی حدود 10هزار راس دام در شهرستان مراغه

دیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از پلاک کوبی حدود 10هزار راس دام در این شهرستان خبر داد.

پلاک‌کوبی حدود 10هزار راس دام در شهرستان مراغه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اسماعیل کریمی اصل در بازدید از روند اجرایی طرح پلاک کوبی و هویت دار کردن دام های سنگین و سبک با اعلام این خبر، گفت: از ابتدای آذر ماه سال جاری طرح هویت‌گذاری دام در این شهرستان آغاز و تاکنون بیش از 5 هزار راس دام سنگین و حدود 5 هزار راس دام سبک پلاک کوبی شده است.

وی افزود: طرح هویت‌گذاری دام با نظارت کارشناسان اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت از سوی عوامل شرکت های تعاونی در حال انجام است.

کریمی با اشاره به الزامی بودن این طرح، دامداران برای هویت‌گذاری دام‌های سبک شامل گوسفند و بز تا یک سال آینده و دام‌های سنگین شامل گاو، گوساله و تک سمی‌ها، تا شش ماه آینده فرصت دارند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه با بیان اینکه ارایه هرگونه خدمات به دامداران شامل تسهیلات بانکی، توزیع نهاده های دامی، خدمات بیمه‌ای، صدور و یا تمدید هرگونه پروانه صنفی دامداری داخل روستا و یا دامداری‌های نیمه‌صنعتی و صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری خارج روستا منوط به انجام پلاک کوبی و هویت دار نمودن دام است افزود: تاکنون حدود 25 درصد از کل جمعیت دام سنگین شهرستان هویت‌گذاری شده است و حدود 4550 راس در سامانه هویت گذاری دام ثبت شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید