Iranian Agriculture News Agency

جزی خبر داد:

اجرای 87 درصدی برنامه آبخیزداری در سال 98

مدیر کل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال 1800 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اقدامات آبخیزداری در نظر گرفته شده که تاکنون 87 درصد برنامه آبخیزداری در سال 98 اجرایی شده است

اجرای 87 درصدی برنامه آبخیزداری در سال 98

هوشنگ جزی مدیر کل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا، درباره تخصیص اعتبارات آبخیزداری در سال جاری نیز گفت: برای امسال 1800 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اقدامات آبخیزداری در نظر گرفته شده که تاکنون 430 میلیارد تومان معادل 24 درصد در یک مرحله تخصیص یافته و به این ترتیب، 87 درصد برنامه آبخیزداری در سال 98 اجرایی شده است.

وی اعتبار در نظرگرفته شده برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال گذشته را 700 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی عنوان کرد و ادامه داد: 25 درصد باقی‌مانده از اعتبارات سال گذشته، امسال پرداخت خواهد شد، اما با وجود عدم تخصیص کامل اعتبارات، طرح های مربوط به سال گذشته به صورت کامل اجرایی شده است.

جزی ادامه داد: مطالعات تفصیلی در 14 میلیون هکتار آماده اجرا است و می‌توانیم در صورت تخصیص کامل اعتبارات، برنامه ششم توسعه را به‌صورت کامل در حوزه آبخیزداری اجرا کنیم.

وی با اشاره به پیش بینی اجرای طرح های آبخیزداری در برنامه ششم توسعه گفت: دولت مکلف شده است تا پایان برنامه ششم، طرح‌های آبخیزداری در سطح 10 میلیون هکتار را اجرایی کند و این تکلیف به معنای اجرای سالانه 2 میلیون هکتار طرح آبخیزداری در سطح کشور است.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه 30 تا 35 درصد برنامه طرح‌های آبخیزداری در برنامه پنجم توسعه اجرایی شده است، افزود: خوشبختانه در برنامه توسعه ششم علی‌الخصوص سال گذشته و امسال نگاه ویژه‌ای به این بخش شده است.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته به‌طور متوسط یک‌میلیون تومان هزینه برای هر هکتار عملیات آبخیزداری پیش‌بینی‌شده است و باید بر اساس برنامه توسعه ششم سالی 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای این مهم اختصاص یابد تا به هدف 10 میلیون هکتار برنامه‌ریزی‌شده در این برنامه دست یابیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید