Iranian Agriculture News Agency

با حضور استاندار؛

مراسم تجلیل از ۵۶ نمونه بخش کشاورزی در استان گلستان برگزار شد

سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های استانی بخش کشاورزی با شعار "کشاورزان نمونه، پیشگامان رونق تولید "و مراسم تجلیل از ۵۶ نمونه بخش کشاورزی استان گلستان با حضور دکتر حق‌شناس استاندار گلستان۲۶ دی ماه در محل کانون طه گرگان برگزار شد

مراسم تجلیل از ۵۶ نمونه بخش کشاورزی در استان گلستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، در این مراسم ابتدا دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با تقدیر از تلاش کشاورزان استان گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی و شرایط ناگوار  پیش آمده چه در بحث خشکسالی و چه ترسالی زحمات شما کشاورزان عزیز با رویکرد دانش بنیان و استفاده از کارهای تحقیقاتی و به کارگرفتن بازوی ترویج و تحقیقات قابل تقدیر است.

وی افزود: این تلاش هوشمندانه شما باعث شد که ما بیش از سیاستگذاری های تعیین شده افزایش تولید داشته و به اهداف خود برسیم.

دکتر مهاجر هدف از برگزاری این مراسم را معرفی الگوهای عملی و قابل اعتماد و ایجاد انگیزه و رقابت سالم در بین تولیدکنندگان و شاغلین بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی تاکید کرد : سیاست‌های آینده سازمان جهاد کشاورزی باید مدنظر قرار بگیرد از جمله بحث الگوی کشت برای ما بسیار مهم است.

دکتر مهاجر  افزود: از آنجایی که منابع آبی ما بسیار محدود و شکننده است لذا بحث الگوی کشت را متناسب با اقلیم خودمان باید تعریف کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه تناوب زراعی و توجه به کشاورزی حفاظتی و دانه های روغنی و اراضی شیبدار و منابع ملی را از مباحث بسیار مهم و حیاتی و از سیاستهای آتی سازمان جهاد کشاورزی خواند و بر لزوم توجه به آن تاکید کرد.

در ادامه نشست دکتر حق شناس استاندار گلستان در سخنانی در خصوص انتخاب نمونه های بخش کشاورزی گفت: انتخاب این تعداد از  نمونه ها بیانگر این است که بخش کشاورزی در استان و کشور بسیار درخشیده است.

وی افزود: متاسفانه در بخش کشاورزی ۳۰ درصد اتلاف محصولات داریم و بهره وری در واحد سطح متناسب با نرم های جهانی نیست. با برنامه ریزی مدون و همت و تلاش کشاورزان باید نقایص موجود را برطرف کرده و به افزایش تولید و افزایش درآمد کشاورزان کمک کنیم.

در ادامه این مراسم ۵۶ نمونه استانی در بخش تولید محصولات زراعی، باغی و دامی، منابع طبیعی و آبخیزداری، ترویج و تشکل‌ها و امور عشایری و امور اراضی مورد تجلیل قرار گرفتند.

چهار نفر از نمونه‌های برتر استانی ما آقایان «بهمن سوقانی» به‌عنوان کلزاکار نمونه، «حاج محمد گرگانلی دوجی» به‌عنوان گندمکار دیم نمونه، «محمدهادی جرجانی» در بخش نمونه ملی بیمه محصولات کشاورزی و «محمدحامد صفری» در بخش نمونه ملی شرکت تعاونی روستایی، در مراسمی با حضور رئیس‌جمهور تجلیل شدند.

به گزارش ایانا، درکنار سالن برگزاری این مراسم نیز  نمایشگاهی به‌منظور نشان دادن توانمندی‌های صندوق خرد زنان روستایی در زمینه گیاهان دارویی، ‌نوغانداری و زنبورعسل و نهاده‌های کشاورزی نیز برگزار شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید