Iranian Agriculture News Agency

ساخت مجتمع آبرسانی عشایری در ابرکوه آغاز شد

ساخت مجتمع آبرسانی مناطق عشایری دهستان فراغه ابرکوه با پنج میلیارد ریال بودجه اولیه از محل اعتبار ملی امروز یکشنبه با حضور فرماندار ، بخشدار و جمعی از مسوولان جهاد کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

ساخت مجتمع آبرسانی عشایری در ابرکوه آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، رییس اداره امور عشایری استان یزد در حاشیه آغاز ساخت این پروژه به گفت: این مجتمع با حجم ۱۲۰ مترمکعب برای تامین آب شرب عشایر دهستان فراغه و روستای ده عرب از توابع بخش مرکزی ساخته می شود.

حسن زارع افزود: در این ارتباط یک حلقه چاه با برداشت ۲۵ مترمکعب آب در شبانه روز با صرف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال حفر شد و برای تکمیل آن ۲۰ میلیارد ریال بودجه از محل اعتبارات ملی هزینه خواهد شد.

رییس اداره امور عشایری استان یزد خاطرنشان کرد: عملیات ساخت مجتمع آب شرب عشایر روستای هارونی بخش بهمن ابرکوه نیز به اتمام رسید.

زارع ادامه داد: برای این مجتمع هشت میلیارد ریال هزینه شد که برای تامین آب شرب آماده واگذاری به عشایر منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه هم گفت: برای تولید زنجیره ای گوشت قرمز از طریق دام سبک ، امسال چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش به عشایر این شهرستان پرداخت شده است.

مهدی غیب الهی بیان کرد: عشایر این شهرستان سالانه سه هزار تن گوشت قرمز و ۶ هزار تن  شیر و مواد لبنی تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید