Iranian Agriculture News Agency

۵۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور پرداخت شد

رئیس شورای زکات کشور با بیان اینکه افزایش پرداخت زکات در گروه رونق کشاورزی است گفت: امسال تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور پرداخت شده است.

۵۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور پرداخت شد

 حجت الاسلام سیدرضا تقوی در بوشهر ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و با محکوم کردن عملیلات تروریستی آمریکا در منطقه اظهار داشت: شهید سردار سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی تا آخرین لحظه  با دشمنان بی‌رحم و گرگ صفت مبارزه کرد و آسمانی شد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه عاملان این جنایت از امت اسلامی ضربه می‌خوردند افزود: امت اسلامی انتقام خون این شهید را از عاملان آن به ویژه آمریکای جنایتکار می‌گیرند.

وی با تاکید بر این نکته که اگر آمریکا فکر می‌کند با شهادت سردار سپهبد سلیمانی دیگر فعالیت جبهه مقاومت تمام می‌شود سخت در اشتباه است گفت:  تجربه و تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که سلاح  هر شهیدی که بر زمین می‌افتد جان برکفان دیگری سلاح و  پرچم  این شهید را بر می‌دارند و این مسیر را با صلابت ادامه می‌دهند.

رئیس شورای عالی زکات کشور به اهمیت فریضه الهی زکات پرداخت و بیان کرد: زکات هم مثل نماز یکی از احکام واجب الهی و همه مسلمانان به آن پایبند هستند.

تقوی با بیان اینکه هر کجا نامی از نماز گفته می‌شود در کنار آن زکات وجود دارد خاطرنشان کرد: حاکم اسلامی موظف است زکات را جمع‌آوری و ساماندهی کند و توسط او و یا نمایندگان آن که عاملان زکات هستند به افراد مستضعف برسانند.

رئیس شورای عالی زکات کشور  از فعالیت شورای زکات با حضور وزرا خبر داد و تصریح کرد: در  ستاد شورای زکات شش وزیر عضو هستند و نسبت به امور زکات تصمیم گرفته می‌شود و عاملان زکات بر اساس مصوبات این شورا فعالیت زکات را پیش می‌برند.

 نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه  بهترین نهادی که می‌توانست کار زکات را پیش ببرد کمیته امداد است خاطرنشان کرد: این نهاد  برای اینکه سر کار آن با امور فقرا و مستضعفان است و جامعه آماری مشخصی از نیازمندان دارد به مصلحت بود که وظیفه جمع‌آوری زکات به این نهاد داده شود و سپس بر اساس نظر و تصمیم شورای زکات هر استان، این زکات را جمع‌آوری شده در امور محرومان هزینه شود.

تقوی با بیان اینکه 60 درصد زکات جمع‌آوری شده به فقرا پرداخت می‌شود افزود: 40 درصد دیگر با نظر شورای زکات هر استان یا شهر در امور عمرانی آن منطقه که زکات جمع‌آوری شده است هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی نقش مهمی در وصول زکات دارد بیان کرد: از 9 قلمی که در حوزه زکات وصول می‌شود 7 کالای آن در حوزه کشاورزی است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال گذشته 400 میلیارد تومان زکات وصول شد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 500 میلیارد تومان زکات وصول شده که این رقم تا پایان سال قطعا افزایش خواهد یافت.

تقوی از پرداخت 10 میلیارد تومان زکات در استان بوشهر خبر داد و گفت: امسال بیش از 10 میلیارد تومان  وصول زکات در استان بوشهر محقق شده که 100 درصد افزایش یافته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید