Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دومین همایش اشتغال جوانان روستایی در بخش چهاردانگه شهرستان هوراند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند از برگزاری همایش اشتغال جوانان روستایی در این شهرستان خبر داد.

برگزاری دومین همایش اشتغال جوانان روستایی در بخش چهاردانگه شهرستان هوراند

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، احد طایری ضمن اعلام این مطلب افزود: این همایش در راستای تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و اهداف و سیاستهای وزارت جهادکشاورزی در سال رونق تولید برای توانمندسازی و انتقال علم کشاورزی به بهره برداران این بخش برای ایجاد اشتغال با بخشداری، منابع طبیعی، معاونت بسیج سازندگی سپاه ناحیه هوراند، کمیته امداد امام (ره)، روحانی محل و کشاورزان توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان هوراند در روستای تابستانق برگزار شد.

وی ایجاد کارگاه های کوچک زود بازده را یکی از راه های اصلی اشتغال جوانان روستا دانست و اظهار نمود: مقرر شد در اسرع وقت با عقد قرارداد و شروع به نقشه برداری اراضی زراعی توسط پیمانکار، مسئله رفع تداخلات اراضی در این روستا حل و فصل گردد.

طایری افزود: یکی از راههای علمی کردن کشاورزی استفاده از راهکارهای ترویجی و ارتباط مناسب بهره برداران بخش کشاورزی با جهادکشاورزی از طریق کارشناسان پهنه و بکارگیری علوم وفنون نوین درعرصه تولید می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند گفت: در این همایش استفاده از علم و تخصص کارشناسان مدیریت در علمی کردن کشاورزی مورد تاکید قرار گرفت و به اشتغال جوانان روستائی در زمینه های مختلف کشاورزی به ویژه توسعه و کشت سماق و گل محمدی، پرورش کرم ابریشم(نوغانداری)، پرورش زنبورعسل، احداث گلخانه های کوچک مقیاس اشاره شد.

قهرمانی فرد بخشدار بخش چهاردانگه نیز خواستار حضور مکرر مسئولین در منطقه شده و بر حل مشکلات مردم منطقه تاکید کرد.

معاون منابع طبیعی شهرستان نیز در زمینه شرایط واگذاری اراضی ملی جهت اشتغال جوانان برای توسعه باغات در اراضی شیبدار اشاره و مسئولین واحدهای مدیریت جهادکشاورزی در بخش های مختلف کشاورزی توضیحاتی را در این خصوص ارائه و به درخواست های کشاورزان رسیدگی نمودند، مقرر شد که کارگاه های تخصصی در این زمینه ها برگزار شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید