Iranian Agriculture News Agency

تهیه چک لیست کارشناسان پهنه باید با اهداف تبیین شده هماهنگ باشد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: تهیه چک لیست کارشناسان پهنه باید با اهداف تبیین شده وزارت جهادکشاورزی همسو و هماهنگ باشد.

تهیه چک لیست کارشناسان پهنه باید با اهداف تبیین شده هماهنگ باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، فیروز باقرزاده در جلسه کارگروه نظام نوین ترویج کشاورزی که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: تهیه چک لیست یا اهم اقدامات که مربوط به کارشناسان پهنه می باشد بایستی با اهداف تبیین شده وزارت جهادکشاورزی همسو و هماهنگ باشد.

وی ادامه داد: چک لیست می تواند براساس موقعیت های جغرافیایی مناطق مختلف استان بومی‌سازی شود و به صورت دفترچه یادداشت تهیه و در اختیار کارشناسان پهنه قرار گیرد.

باقرزاده با اشاره به تغییرات اقلیمی و شرایط آب و هوایی مناطق مختلف استان، گفت: اساسی ترین نقش مروجین، انتقال یافته های جدید و علمی بخش کشاورزی به کشاورزان و بهره برداران این بخش است، خوشبختانه در مروجین توانایی های علمی و فنی لازم وجود دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان، تصریح نمود: شناسایی مسائل فنی و اقتصادی شهرستانها یک ضرورت است و باید در رفع مشکلات موجود قدم های اساسی برداشته شود.

وی اظهار کرد: باید تیمی از افراد متخصص و زبده از معاونتها و مدیریتهای تخصصی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تشکیل شده تا ضمن مراجعه به مراکز جهادکشاورزی و ... راهکارها و راهنمایی های لازم را ارائه و همراه با کارشناسان پهنه، مشکلات و معضلات موجود را بررسی و همکاران را در حل و فصل فنی و علمی این مشکلات هدایت کنند.

باقرزاده ضمن تقدیر و تشکر از حضور کارشناسان پهنه در مزارع و مشارکت در حل مشکلات کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی، گفت: حضور فعال این عزیزان در مناطق مختلف پهنه موجب شده است تا مشکلات و موانع بخش کشاورزی شناسایی و برطرف شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به تهیه کاداستر که در 12 شهرستان حوضه دریاچه ارومیه در استان اجرا شده است افزود: حدود 42 درصد کاداستر روستاهای این شهرستانها با صرف هزینه های زیادی تهیه شده که ضرورت دارد  به صورت محرمانه در اختیار مدیران و کارشناسان مربوطه قرار گیرد تا توسط افراد دیگر مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

وی افزود: این نقشه ها بایستی در راستای تهیه آمار و اطلاعات و صدور اسناد و شناسنامه بهره بردار مورد استفاده جدی قرار گیرد که خوشبختانه تفاهمنامه ای در این خصوص با سازمان نظام مهندسی منعقد گردیده و عملیات مربوطه آغاز شده است.

میکائیل حاتمیان مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان، اهداف کلی تهیه چک لیست را سازماندهی، ایجاد انگیزه، افزایش بهره وری، ایجاد خلاقیت و تعیین اولویت کاری عنوان کرد و گفت: هدایت و راهنمائی مروجین از طریق پیامک سامانه پهنه بندی، افزایش اطلاعات فنی مروجین، پاسخگویی به سئوالات و ابهامات مروجین، تحقق نظام چرخه دانش بنیان مروجین و کارشناسان موضوعی، کمک به مروجین به منظور برنامه‌ریزی های منظم در پهنه و ارائه سرفصل موضوعات جلسات فنی از اهداف عملیاتی چک لیست است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید