Iranian Agriculture News Agency

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور:

مبارزه باملخ صحرایی نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار است

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور در سفر به سیستان‌وبلوچستان گفت: 20 میلیارد تومان اعتبارنیازسازمان حفظ نباتات کشور برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی درکشوراست.

مبارزه باملخ صحرایی نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار است

علیمراد سرافرازی صبح امروز د گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان‌وبلوچستان بااشاره به هجوم ملخ صحرایی از کشورهای هند و پاکستان به سمت ایران و به‌خصوص استان‌های جنوب و جنوب‌شرق کشور اظهار کرد: امسال دردور دوم حمله ملخ صحرایی به کشور در سطح 2 هزار و800 هکتار مبارزه علیه این آفت صورت گرفته که 130 هکتار مبارزه  ملخ در استان سیستان‌وبلوچستان انجام شده است.

وی افزود: برای مبارزه با ملخ صحرایی نیازمند کمک‌های استانداری در استان‌ها هستیم زیرا با اعتبارات جهاد کشاورزی استان‌ها نمی‌توانیم با سیل ملخ مبارزه کرد.

سرافرازی گفت: در سال جاری با سه گروه ملخ صحرایی در سطح ملی مواجه هستیم. اول گروهی که در تابستان از سمت هند و پاکستان به سمت جنوب ایران حرکت کرده و به استان‌های هرمزگان و سیستانوبلوچستان رسیده است. دوم، گروهی از ملخ‌ها که در سال گذشته در تیررس مبارزه شیمیایی قرار نگرفته و تخم‌ریزی کرده‌اند و سوم هجوم ملخ‌ها ظرف یک ماه آینده به کشور در حجم بسیار گسترده به سمت جنوب‌غرب کشور که ازسمت عربستان به سمت ایران حرکت خواهند کرد.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور از متولیان بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان خواست تمهیدات لازم را برای دیده‌بانی و ردیابی ملخ صحرایی اندیشیده و همچنان با اقدامات پایشی، حرکت ملخ‌ها را رصد کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید