Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه شورای کشاورزی شهرستان گنبد کاووس

جلسه شورای کشاورزی شهرستان گنبدکاووس با حضور دکتر مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

برگزاری جلسه شورای کشاورزی شهرستان گنبد کاووس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، جلسه شورای کشاورزی شهرستان گنبدکاووس با حضور دکتر مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه فرماندار ویژه گنبدکاووس، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و نورا معاون رییس سازمان و مدیرجهادکشاورزی این شهرستان حضور داشتند.

مختار مهاجر در خصوص آخرین وضعیت بخش کشاورزی استان به ایراد سخنرانی پرداخت و  گزارش کاملی از فعالیت های بخش کشاورزی بصورت پاورپونت برگزار شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ضمن ارائه گزارش افزود: با توجه به کاهش 40 درصدی آب های زیرزمینی در گلستان و پیش بینی کاهش بارندگی در حدود 15 میلیمتری در 3 ماه آینده ؛ سالانه 2 هزار هکتار از اراضی گنبدکاووس توسط لوله آبرسانی می شود .

وی در ادامه گفت:  104 هزار تن کود در گلستان توزیع شده است و همچنین نهاده های کشاورزی بین کشاورزان سیل زده نیز توزیع شده است.

مهاجر اضافه کرد: برای بازسازی کمباین و ادوات کشاورزی حدود 5 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است .

اوافزود: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی گنبدکاووس که بین 240 تا 270 روز آفتابی در سال دارد بهترین و مناسب ترین شرایط برای احداث گلخانه را دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید