Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان همدان گفت:

هویت گذاری 60 هزار دام در استان همدان

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان همدان گفت: به همت این اتحادیه تا کنون 60 هزار دام در استان همدان هویت‌گذاری شده است.

هویت گذاری 60 هزار دام در استان همدان

 

ابراهیم رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا  با بیان اینکه در  سال جاری فعالیت‌های این اتحادیه در دو محور تعریف شده است اظهار کرد: محور اول در حوزه فنی و مهندسی است که در حوزه اصلاح نژادی  و  بهبود مدیریت گله‌های گاو شیری را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 7 هزار رأس دام را پشتیبانی می‌کنیم افزود: شیر این دام‌ها را با اخذ آزمایش‌های لازم از نظر کیفیت بررسی می‌کنیم و تا کنون 21 مورد آزمایش برای هر گاو صورت گرفته است و نتایج آن به دامداران برای مدیریت بهتر اوضاع منعکس می‌شود.

رستمی افزود: برای اجرای طرح بهبود مدیریت گله به ازای هر گاو، 21 آزمایش انجام و نتیجه آن به دامدار اعلام می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان همدان با اشاره به اینکه این آزمایش‌ها با موضوع حجم شیر، بار میکروبی شیر، پروتئین، چربی، نسبت پروتئین  به چربی و  غیره انجام می‌شود تصریح کرد: این نتایج به دامداران منتقل می‌شود تا بتوانند در آینده بهترین‌ برنامه ریزی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه برای هفت هزار رأس دام سبک و سنگین بیمه انجام شده است خاطرنشان کرد: در حوزه اصلاح نژاد و تغذیه نیز اقدامات مشاوره‌ای توسط اتحادیه دامداران استان انجام می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان همدان گفت:  نهاده‌هایی چون ذرت، جو، سویا، کنستانتره و مکمل‌ها از جمله  مکمل‌های معدنی، مکمل‌های ویتامینه، پودر چربی و مکمل‌های دیگر بین دامداران استان همدان توسط این اتحادیه توزیع می شود.

رستمی با اشاره به اینکه نهاده‌ها  به تعاونی تحویل داده شده و در نهایت به دامدار می‌رسد  اظهار کرد: در میدان دام نیز عملیات بازرگانی دام انجام می‌شود و حدود یک هزار رأس دام معامله می‌شود ، هر قشری که نیاز به دام داشته باشد به میدان دام مراجعه می‌کند.

وی با بیان اینکه 6 ایستکاه جمع آوری شیر در استان همدان ایجاد شده است افزود:  دامداران شیر تولیدی  را به این ایستگاه تحویل می‌دهند بطوریکه در این ایستگاه ها روزانه حدود 2 تا 3 تن شیر در هر ایستگاه جمع آوری می‎شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان همدان با اشاره به اینکه با سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و صندوق کارآفرینی  همکاری می‌کنیم تصریح کرد: هر فردی که متقاضی احداث و یا توسعه دامداری است از ما مشاوره دریافت می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید