Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:

پلاک کوبی بیش از ۱۹۱ هزار راس دام درآذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با هدف هویت دار کردن دام و اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی، طرح پلاک کوبی دام در استان از ابتدای سال جاری آغاز و تاکنون بیش از ۱۹۱ هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک و سنگین پلاک کوبی شده ‌اند.

پلاک کوبی بیش از ۱۹۱ هزار راس دام درآذربایجان غربی
به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، داود قربان نژاد اظهار کرد: براساس مصوبه ابلاغی معاون اول رئیس‌جمهور تحت عنوان دستورالعمل خرید، فروش، حمل و نگهداری دام زنده در کشور، دامداران استان نسبت به پلاک کوبی وبیمه دام های خود اهتمام داشته و اقدام لازم را انجام دهند.
قربان نژاد با بیان اینکه نزدیک به ۴ میلیون راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد، افزود: این طرح شامل دامهای سبک (گوسفند و بز)و دامهای سنگین (گاو، گوساله وگاومیش) می‌شود که تا کنون شهرستانهای ارومیه ، سردشت ، بوکان ، سلماس و خوی بیشترین آمار پلاک کوبی دام در سطح استان را به خود اختصاص داده اند.
وی همچنین اضافه کرد: ۹۲۶ هزار راس دام نیز توسط اداره کل دامپزشکی استان به منظور حمل و نقل و کشتار پلاک کوبی و در سامانه شناسایی و ردیابی دام سازمان دامپزشکی ثبت شده است .
وی تاکید کرد: پس از اتمام مهلت پلاک کوبی هر گونه خرید، فروش و جابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: بر اساس این ابلاغیه تمامی شرکت‌های حمل و نقل و مباشران حمل دام زنده موظفند پیش از حمل دام زنده اطلاعات ثبت شده در سند حمل مربوطه را با محموله مطابقت دهند ودر صورت عدم انطباق از نظر تعداد، نوع دام و مبدا و مقصد و سایر اطلاعات از صدور بارنامه حمل آن خودداری کنند.
وی از همه دامداران وپرورش دهندگان دام خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر و تسریع در امر پلاک کوبی وبیمه دام خود به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز مایه کوبی دام های شهرستان خود مراجعه کنند.
قربان نژاد گفت: بر اساس دستور العمل اجرایی هویت دار کردن دام کشور اطلاعات کامل دام و دامداران در سامانه هویت گذاری و اصلاح نژاد دام ثبت و برای دامهای سبک و سنگین یک بارکد ملی ۱۵رقمی صادر و نصب می شود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید