Iranian Agriculture News Agency

بازدید معاون اقتصادی معاون اول رییس جمهور از گلخانه نودهک تاکستان

معاون هماهنگی، نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور از بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور بازدید کرد .

بازدید معاون اقتصادی معاون اول رییس جمهور از گلخانه نودهک تاکستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید شیرکوند معاون هماهنگی، نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور و جمالی پور استاندار قزوین ، بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان در مجلس از بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور درشهرستان تاکستان استان قزوین بازدید کرد.

فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در بازدید از فاز اول این شهرک گلخانه ای گفت: بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در وسعتی بیش از یک هزار هکتار درنودهک تاکستان در حال احداث است که فاز اول آن به وسعت ۷۱ هکتار آماده واگذاری است.

وی افزود: این گلخانه براساس مصوبات سفر هیئت دولت به استان، دربرنامه جهادکشاورزی قرار گرفت که تاکنون فاز اول این شهرک در سطح ۷۱ هکتار تکمیل و به متقاضیان واگذارشده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : در مجموع ۵۱ قطعه از فاز نخست شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان برای واگذاری به سرمایه گذاران فراخوان شده بود که از این میزان تاکنون ۵۱ قطعه واگذار و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده است.

وی با اشاره به مصوبات هیات دولت در سفر به استان قزوین گفت : با توجه به مصوبه هیات دولت در صدد توسعه کشت گلخانه ای و انتقال تولید صیفی جات به فضای بسته در راستای افزایش راندمان تولید و مصرف بهینه منابع آبی استان هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد : تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی برای اجرای طرح های زیر ساختی این مجتمع توسط شرکت شهرک های کشاورزی کشور هزینه شده است.

به گفته وی هم اکنون در استان قزوین 123واحد گلخانه ای در سطح 63 هکتار وجود دارد که از این میزان ۸۵ واحد آن فعال است. خمسه افزود : سالانه بیش از 9 هزار تن محصولات گلخانه در این واحد تولید می شود.

به گفته وی درحال حاضر عمده تولید واحد گلخانه ای مربوط به محصولاتی چون خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، انواع سبزیجات و سیفی جات است.

شهرک گلخانه نودهک تاکستان توسط شرکت شهرک های کشاورزی استان قزوین درسطح ۱۰۰۰ هکتار در دست احداث است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید