Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی:

احداث دو باب شهرک ماهیان زینتی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از وجود ۷۰۰ باب استخر پرورش ماهی در استان خبر داد و افزود: در نه ماهه نخست امسال ۱۰۰۰ تن انواع ماهی گرم آبی و ۴۰ تن ماهی سردآبی (قزل آلا) در استان تولید شده است.

احداث دو باب شهرک ماهیان زینتی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدمهدی سعیدی با بیان اینکه قزل آلا پر تقاضاترین نوع ماهی استان است، گفت: سرانه مصرف انواع ماهی در استان به ازای هر نفر، ۴ و نیم کیلو گرم است و با توجه به سلیقه مردم، قزل آلا پر تقاضاترین نوع ماهی استان بوده است.

وی اظهار کرد: همه ساله انواع ماهیان گرم آبی  به صورت یارانه‌ای بین استخرداران توزیع می شود.

سعیدی ادامه داد: با استفاده از بند الف تبصره ۱۸ متقاضیان و علاقه‌مندان پرورش ماهی می‌توانند از تسهیلات ۷ درصدی بهره‌مند شوند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان  در خصوص وضعیت تولید ماهیان زینتی در استان افزود: بیش از ۱ میلیون قطعه انواع ماهی زینتی تا کنون در استان تولید شده است.

وی به پرورش ماهی تیلاپیا در استان اشاره کرد و عنوان کرد: به دلیل پرورش ماهی تیلاپیا دردمای ۳۰ درجه شرایط پرورش آن در نیمه دوم سال میسر نشده است، اما با تفاهم نامه‌ای که با سازمان شیلات ایران بسته شد؛ انتقال و توزیع ۵۰۰ هزار قطعه از این نوع ماهی به فروردین ماه سال آینده موکول شده است.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای بین استانداری و جهاد کشاورزی استان با شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور بسته شده؛ که از این طریق ۲ شهرک ماهیان زینتی در شهرستان‌های بیرجند و قائن احداث شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید