Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

صندوق بیمه غرامت محصولات کشاورزی را در سریعترین زمان ممکن پرداخت می نماید

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: صنعت بیمه، تولید را در بخش های مختلف اقتصادی منجمله بخش کشاورزی حمایت و پرداخت غرامت را تضمین می کند.

صندوق بیمه غرامت محصولات کشاورزی را در سریعترین زمان ممکن پرداخت می نماید

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  مهندس اکبر فتحی در برنامه تلویزیونی یاشیل لیق صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی شبکه سهند که با محوریت ضرورت بیمه محصولات کشاورزی با حضور دکتر سینا رئیس نیا سرپرست صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان انجام شد، ضمن بیان این مطلب افزود: محصولات کشاورزی به لحاظ فعالیت های کشاورزی در معرض انواع مخاطرات قهری طبیعی و غیرطبیعی قرار دارند.

وی ادامه داد: با عنایت به موقعیت جغرافیایی کشور و به تبع آن استان آذربایجان شرقی، اکثر بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله، وزش بادهای شدید و طوفان و آتش سوزی های غیرعمدی در استان اتفاق افتاده و محصولات کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

مهندس فتحی بیمه محصولات زراعی، باغی و دامی را بهترین راهکار موثر و مطمئن در برابر خسارات و مخاطرات بخش کشاورزی دانست و ادامه داد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی ضمن پرداخت غرامت، تضمین کننده ادامه فعالیت های کشاورزی بوده و واحدهای تولیدی را نسبت به ادامه تولیدات خود حمایت و پشتیبانی می نماید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی اکثر محصولات غالب در زراعت منجمله گندم، جو، انواع حبوبات و محصولات باغی مانند سیب و در حوزه دام و طیور دام های سبک و سنگین را شامل می شود.

وی اظهار کرد: عدم پرداخت به موقع غرامت محصولات کشاورزی و دام و طیور یکی از مسائل و مشکلات موجود در این زمینه بوده و موجب می شود تا کشاورزان و بهره برداران این بخش رغبت چندانی نسبت به بیمه نمودن محصولات خود نداشته باشند.

مهندس فتحی افزود: فلسفه وجودی صندوق بیمه محصولات کشاورزی حمایت و پشتیبانی به موقع و مناسب از کشاورزان، دامداران و فعالین بخش می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: خوشبختانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی از سال 97 به بعد در روند پرداخت غرامت، تغییر رویه داده و غرامت محصولات کشاورزی را در سریع ترین زمان ممکن پرداخت می نماید.

وی در خصوص بیمه مرغداری های فعال در سطح استان، اظهارکرد: بیمه مرغداری ها اجباری است و از مرحله جوجه ریزی شروع می گردد.

مهندس فتحی اضافه کرد: بیمه پایه با بیمه تکمیلی در صنعت مرغداری متفاوت است، اگر مرغداران خواستار دریافت غرامت واقعی خود باشند باید نسبت به تغییر بیمه نامه اقدام و سطح پرداخت حق بیمه را افزایش دهند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود، گفت: پایان آذرماه 98 آخرین مهلت برای بیمه محصولات زراعی سالجاری تعیین شده است، کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی می توانند با استفاده از فرصت طلایی باقیمانده نسبت به بیمه محصولات خود اقدام نمایند.

                                                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید