Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی :

تشکیل ستاد راهبردی شیلات نیاز آبزی پروری استان است

نشست راهبردی شیلات خراسان رضوی با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و مسئولین واحد شیلات شهرستانها در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تشکیل شد.

تشکیل ستاد راهبردی شیلات نیاز آبزی پروری استان است

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رییس سازمان جهاد  کشاورزی خراسان رضوی در این نشست با اشاره به تشکیل ستاد راهبردی شیلات و آبزیان در استان گفت: در این ستاد نباید فقط از استعداد بخش دولتی اسفاده گردد بلکه باید از پتانسیل تولیدکنندگان این بخش نیز بهره ببریم.

وی افزود: حضور خبرگان و فعالان بخش شیلات در استان میتواند ما را در راه رسیدن به اهداف تعیین شده در این حوزه یاری نماید.

محمد رضا اورانی گفت: حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی را وظیفه خود می‌دانیم و از فعالان بخش کشاورزی این درخواست را داریم که مشکلات و مسائل تولید را اطلاع دهند تا بتوانیم موانع را برطرف کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص وضعیت تولید شیلات در استان گفت: خوشبختانه با تلاش‌های شکل گرفته شاهد توسعه کمی و کیفی تولید شیلات در استان هستیم، همچنین توسعه فرهنگ آبزی مصرفی از اقدامات بسیار خوبی است که در استان شکل گرفته و در حال گسترش است.

 وی تصریح کرد: ما باید از ظرفیت زواری استان برای توسعه سرانه مصرف آبزیان به نحو شایسته استفاده نماییم.

اورانی با اشاره به منابع آبی استان اظهار داشت:در استان 10101 حلقه چاه،6800 رشته قنات،6348 دهنه چشمه،42 رودخانه و 27 دستگاه سد داریم که میتوانیم از ظرفیت های آنها برای توسعه شیلات استان بهره مند شویم. وی افزود: بررسی مشکلات تولیدکنندگان و ارائه آموزشهای مناسب و کاربردی رسالت مدیریت شیلات و امور آبزیان استان میباشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه استان در زمینه تولید شیلات بسیار خوب عمل کرده است. اورانی افزود: تولید کل آبزیان در استان 10153 تن میباشد و بیشتر تولید کنندگان در شهرهای سبزوار ،نیشابور،چناران،داورزن و مشهد میباشند که بیشترین تولید با مقدار 2815 تن به سبزوار تعلق دارد.

وی با اشاره به بیماریهای شیلاتی گفت: باید سعی شود در نقاطی که پرورش آبزیان صورت میگیرد دامپزشکان آموزش دیده در رشته شیلات مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر استان خراسان رضوی در تولید ماهیان گرمابی رتبه ششم ،در تولید ماهیان سردآبی رتبه نهم و در تولید ماهیان زینتی رتبه هشتم کشور را داراست.همچنین مصرف سرانه آبزیان در استان 6/3 کیلوگرم میباشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید