Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون دفتر تنظیم بازار و رئیس گروه توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی؛

جلسه هماهنگی توسعه صادرات محصولات بخش کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد

جلسه هماهنگی توسعه صادرات محصولات بخش کشاورزی با حضور معاون دفتر تنظیم بازار، معاون دفتر صنایع تبدیلی و غذایی، رییس گروه دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی، مدیر حوزه ریاست سازمان، معاونین و مدیران ستادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستانها در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد.

جلسه هماهنگی توسعه صادرات محصولات بخش کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، معاون دفتر تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه با اشاره به بحث بازار محصولات کشاورزی گفت: توجه جدی به بازار امرمهمی است و متاسفانه در سالهای اخیر به بحث تولید توجه شده است و از  بازار تولیدات غافل بودیم که این خلا هم اکنون خود را نشان داده است.

مهندس مجید حسنی مقدم گفت: بازاریابی حلقه اول تولید است یعنی قبل ازتولید محصول باید بازار فروش آن مدنظر داشته باشیم که در غیر اینصورت با بحران مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید برتقویت بازار محصولات کشاورزی گفت: تولید را می توان در چارچوب دیواره های استان دید اما فروش محصولات را فراتر از محدوده استان باید در نظر گرفت،بنابراین تعاملات بین استانی باید بیشتر شود.

مهندس حسنی مقدم گفت: تجارت بر سه اصل استمرار، انبوه و شفافیت استوار است که متاسفانه کشاورزان در دو امر استمرار و انبوهی ضعیف هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از راههای جذب سرمایه گذار در استان مستلزم داشتن بسته های تشویقی و بسته های معرفی ظرفیت استان است که یک سرمایه گذار بداند کجا سرمایه گذاری می کند و چقدر تولید خواهد داشت و بازار یابی محصول چگونه است که متاسفانه اکثر استانها نیز در این امر ضعیف عمل نموده اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در این جلسه یکی از مشکلات اصلی در بخش کشاورزی این استان را بازرگانی و فروش محصولات کشاورزی عنوان کرد.

دکتر محمد جواد تشکری با اشاره به میزان تولید محصولات کشاورزی در استان گفت: با توجه به اینکه میزان تولید محصولات زراعی و باغی استان یک میلیون و 200 هزار تن است، از این میزان 600 هزار تن مازاد است که نشان می دهد خراسان شمالی در بحث تولید مشکلی ندارد.

وی با اشاره به اینکه 45 درصد اشتغال استان به بخش کشاورزی وابسته است گفت: اقتصاد و معیشت کشاورزان نیز وابسته به چگونگی فروش میزان تولید مازاد است که اگر در این امر بخوبی کار شود اقتصاد و معیشت کشاورزان نیز خوب خواهد بود.

دکتر تشکری خاطرنشان کرد: خراسان شمالی یک درصد تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است ولی 45% درصد تولید ناخالص کشور را دارد و این نشان دهنده نبود بازار مناسب و قیمت پایین فروش محصولات کشاورزی است.

وی اظهار امیدواری کرد: با برگذاری چنین جلساتی و بررسی مشکلات و چالشها ارائه راهکارهای مفید می توان شاهد رونق بازار فروش محصولات کشاورزی باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید