Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد:

تدوین سند سازگاری با کم آبی و پیگیری همه دستگاه ها و بخش ها برای توسعه کشت گلخانه ای

دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان با فرماندار بشرویه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد

تدوین سند سازگاری با کم آبی و پیگیری همه دستگاه ها و بخش ها برای  توسعه کشت گلخانه ای

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، حسین سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه در ابتدا خلاصه‌ای از روند مشکلات و پیگیری های انجام شده در خصوص رفع مشکلات کشاورزی ارائه نمود و گفت: تصمیم گیری در خصوص مشکلات آب ترمینال های پسته شهرستان و رفع مشکلات چندین پروژه کشاورزی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی بشرویه می باشد.

 شفیعی، فرماندار شهرستان بشرویه نیز ضمن تقدیر از حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و هیئت همراه به عزم جدی دولت برای حل مشکلات کشاورزی شهرستان اشاره کرد و گفت: حل مشکلات کود کشاورزان، شارژ آب چاه های کشاورزی، تامین آب مجتمع های گلخانه ای شهرستان و معرفی ظرفیت های کشاورزی شهرستان از مهم‌ترین برنامه‌های بخش کشاورزی است که پیگیر آن هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: تدوین سند سازگاری با کم آبی، و پیگیری همه دستگاه ها و بخش ها در امر توسعه کشت های گلخانه ای برای افزایش تولید بسیار مهم است.

 غلامرضا قوسی افزود: استفاده از ارقام مناسب با کم آبی، جابجایی تاریخ کشت، استفاده از دانش های نوین و تکنولوژی های جدیدکشاورزی و همچنین استفاده از صنایع تبدیلی کشاورزی از مهمترین سیاست های وزارت و سازمان جهاد کشاورزی می باشد.

 وی اظهار داشت: ایجاد مشوق های سرمایه گذاری می تواند راهکاری موفق در امر تکمیل زنجیره اقتصادی کشاورزی باشد.

قوسی بیان کرد: شهرستان‌های استان پتانسیل و ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد و سازمان جهاد کشاورزی آمادگی دارد تا در امر معرفی توانمندی های شهرستان ها به مانند دستاوردهای شهرستان بشرویه که در امر تولید خاکشیر، شتر، پنبه و سایر مزیت های تولیدی کشاورزی برنامه دارند، اقدامات حمایتی انجام دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید