Iranian Agriculture News Agency

شهبازی خواستار شد:

توسعه زراعت چوب برای صیانت از جنگل ها

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: جنگل‌های ایران ذی قیمت و بسیار ارزشمند هستند و برای حفاظت و صیانت از جنگل‌ها، زراعت چوب در کشور توسعه می‌یابد.

توسعه زراعت چوب برای صیانت از جنگل ها

به گزارش ایانا، خسرو شهبازی سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در چهارمین جلسه ستاد توسعه زراعت چوب، استفاده حداکثری از توانمندی جوامع محلی برای توسعه زراعت چوب را خواستار شد و افزود: این اقدام می‌تواند در قالب بند ب ماده ۲۹ مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه خواستار ایجاد ارتباط با بخش تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در توسعه زراعت چوب شد و خاطرنشان کرد: استفاده از گونه‌های سریع‌الرشد و ارقام پربازده می‌تواند قدرت رقابت‌پذیری و مقرون به صرفه بودن در تولید این محصول را افزایش دهد.

شهبازی با بیان این که در استان‌های شمالی کشور موضوع کشت درختان صنوبر از دیرباز مطرح بوده و می‌تواند برای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها بسیار موثر واقع شود، خواستار تشکیل ستاد زراعت چوب در این نواحی شد تا با پشتیبانی و حمایت از زارعان، نگاه "برداشت چوب از جنگل" به کلی کنار گذاشته شود.

وی همچنین در این نشست موضوع واگذاری نهالستان‌ها به تعاونی‌های محلی را خواستار شد و افزود: این اقدام اگر به شکل مزایده و با در نظر گرفتن حقوق دولت انجام شود، قطعاً می‌تواند علاوه بر میزان مشارکت‌پذیری مردم، منافع حاصل از آن را به روستاییان برگرداند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید