Iranian Agriculture News Agency

محمدی در جمع خبرنگاران از ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع ذرت‌های آلوده خبر داد؛

حتی یک کیلو ذرت آلوده هم وارد کشور نشده است/ دستگاه قضایی با متخلفان برخورد می‌کند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ورود کمیسیون متبوعش به موضوع ذرت‌های آلوده خبر داد و گفت: با نظارت کمیسیون اصل ۹۰ و دستگاه‌های نظارتی، حتی یک کیلو ذرت آلوده هم وارد کشور نشده است.

حتی یک کیلو ذرت آلوده هم وارد کشور نشده است/ دستگاه قضایی با متخلفان برخورد می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، داود محمدی  در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه، 13 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره وجود ذرت‌های آلوده در گمرک کشور، گفت: گزارشی در این باره به کمیسیون اصل 90 مجلس واصل شد که پس از این گزارش کمیسیون تیمی را برای بررسی موضوع تعیین کرد و جلسات متعددی در این خصوص در کمیسیون برگزار شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک، البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست‌های کارشناسی کمیسیون اصل 90 مجلس، رئیس گمرک کشور، وزارت بهداشت، سازمان استاندارد، سازمان دامپزشکی کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین سایر دستگاه‌های مسئول حضور داشتند.

وی  افزود: نتیجه بررسی‌ها این شد که با توجه به اینکه دولت نیز  به این موضوع ورود کرده است این ذرت‌ها به کشور مبدأ اعاده شود و یا تبدیل به سایر محصولات و فرآورده‌ها مثل الکل شود. تصمیم دیگر این بود که این ذرت‌ها را به کشورهایی که قابلیت وارد کردن این محصول را بر مبنای استانداردهای بهداشتی خود دارند، اقدام شود که  مجموعا این سه راهکار این موارد در کمیسیون اصل 90 مصوب شد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  برای استحضار مردم ایران باید اعلام کنم که حتی یک کیلو از این ذرت‌ها هم وارد کشور نشد و تمامی این ذرت‌ها در گمرکات کشور موجود و ضبط شده است که با نظارت سایر دستگاه‌ها به هیچ عنوان وارد کشور نشود.

محمدی با یادآوری اینکه ذرت‌های آلوده از کشور برزیل وارد کشور شده است، درباره اینکه با متخلفان چه برخوردی خواهد شد، گفت: این ذرت‌ها برابر استانداردهای کشور ما که استانداردهای بسیار سختی است، آلوده شناخته شد اما بر اساس استانداردهای برخی از کشورها آلوده نیست و قابلیت مصرف دارد ولی با این وجود اجازه استفاده از این ذرت‌ها در کشور داده نشد.

وی میزان این ذرت‌های آلوده را 500 هزار تن دانست و گفت: فقط بخشی از این ذرت‌ها در بررسی‌ها و آزمایش ها آلوده شناخته شد اما ما برای حفظ سلامت مردم و برای اینکه از این محصول چیزی در داخل کشور توزیع نشود تصمیمی مبنی بر بازگشت کل این ذرت‌ها به کشور مبدأ و خروج از کشور را اتخاذ کردیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون گزارش خود را به دستگاه قضایی ارائه می‌دهد تا دستگاه قضایی درباره متخلفان تصمیم گیری کند، افزود: این ذرت‌ها نزدیک به 4- 5 سال است که در گمرکات کشور مانده است و این موضوع برای کمیسیون اصل 90 نگران کننده بود که به آن ورود کرد.

رئیس کیسیون اصل 90 مجلس اضافه کرد: یک ماه فرصت برای تعیین تکلیف این موضوع تعیین شده که دستگاه‌ها متولی باید به وظایف خود در این مدت عمل کنند./

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید