Iranian Agriculture News Agency

مانور پدافند غیرعامل در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت هفته " پدافند غیرعامل" و در اجرای یکی از مصوبات ستاد بزرگداشت هفته مذکور؛ پنجمین رزمایش رومیزی سازمان جهاد کشاورزی و اولین رزمایش پدافند سایبری درسازمان جهاد کشاورزی با رویکرد تهدیدات نوین در حوزه سایبری و قطع برق با حضور رییس سازمان جهادکشاورزی، دبیر پدافند غیر عامل سازمان، مدیران کل ادارات وابسته ، تیم فناوری اطلاعات و جمعی از معاونین، مدیران و کارکنان در محل سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.

مانور پدافند غیرعامل در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به ضرورت پرداختن به پدافند غیرعامل در کاهش آسیب پذیری و ارتقاء پایدار بخش کشاورزی در برابر تهدیدات دشمن اظهار داشت: تهدیدات دشمن روز به روز فناوری پایه می‌شود که نیازمند تلاش و توجه بیشتری است و پیشگیری از تهدیدات دشمن از اهداف محوری انجام این فعالیت‌ها است.

دکتر عبدالله یوسفی گفت: باید آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه تهاجم، بحران و حادثه را داشته باشیم و برگزاری این گونه مانورها می‌تواند نقش بسزایی در مدیریت بحران داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل از تاکیدات مقام معظم رهبری محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: دشمن در سالهای اخیر بیشترین مبارزه و حمله نرم را علیه کشور ترسیم و طراحی کرده است و این گونه مانورها شبیه سازی فضایی واقعی است و نباید هیچ وقت از حوادث و تهدیدها غافل بود.

دکتر محمدحسین نیکخواه مشاور رییس سازمان در امور محیط زیست، امنیت غذا و پدافند غیرعامل و دبیر رزمایش پدافند غیرعامل، هدف از اجرای این مانور را برآورد میزان آمادگی همکاران سازمان و هماهنگی آنها در مدیریت حادثه و بحران و شناسایی نقاط قوت و ضعف عنوان کرد.

وی  به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و به نقل از ایشان پدافند غیرعامل را همچون مصون سازی بدن انسان دانست، که این مصون سازی یکی از اهداف پدافند غیرعامل می باشد.

وی به تشریح ماهیت تهدیدات و آسیب پذیری ها پرداخت و مصون سازی در مقابل تهدیدات غیرطبیعی و خصمانه را از اهداف مهم پدافند غیر عامل دانست و افزود، دیگر تهدیدات ما تنها به تهدیدات نظامی خلاصه نمیشود و در دنیای پر مخاطره پرسرعت امروز ماهیت آن ها دائما در حال تغییر است و ما باید دائما در حال رصد تهدیدات نوین باشیم.

لازم به ذکر است در مانور امروز، برق سازمان بطور نمایشی در اثر حمله سایبری به شبکه برق ملی استان قطع شد و با عنایت به تمهیدات لازم برای مقابله با قطع برق، از توان برق اضطراری که توسط یک دستگاه دیزل ژنراتور که از محل اعتبارات  یک درصد پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی خریداری شده بود سریعا راه اندازی و برق مورد نیاز سازمان در کمترین زمان ممکن متصل و فرایندهای عمومی و روزمره سازمان با وصل جریان برق مجدد انجام گرفت و این رزمایش حدود دو ساعت به طول انجامید .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید