Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

فارغ‌التحصیلان حوزه کشاورزی ارکان و بازوان توانمند فنی و اجرایی مجموعه جهاد کشاورزی هستند

دکتر عبدالرضا بازدار گفت: در استان لرستان بیش از ۸ هزار نفر فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می باشند.

 فارغ‌التحصیلان حوزه کشاورزی ارکان و بازوان توانمند فنی و اجرایی مجموعه جهاد کشاورزی هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یکی از تشکیلات مهم و تاثیر گذار در راستای توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی است و در جلسه‌ای که با اعضای شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد در خصوص ایجاد مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی در دهستان ها و بخش های تابعه استان لرستان بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

این مقام مسئول تصریح کرد : درحال حاضر   ۵۷ مرکز خدمات جهاد کشاورزی دولتی در استان لرستان وجود دارد که به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی ارائه خدمت می نمایند ، اما کاری که توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی انجام می‌شود ایجاد مراکز خدمات غیردولتی متشکل از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی است که  عمدتاً بیکار هستند خواهد بود و با تعرفه‌های حداقلی به کشاورزان و تولیدکنندگان خدماتی مثل صدور موافقت اصولی در بخش‌های دام ، طیور ، آبزیان و گلخانه ها ، همچنین ارائه خدمات مشاوره ای مثل توزیع ، سم ، کود و بذر در این مرکز خدمات غیر دولتی انجام می‌شود، که هم زمینه اشتغال بخشی از فارغ التحصیلان را فراهم می نماید و هم این که گستردگی و فضای ارائه خدمات به کشاورزان استان نیز بیشتر خواهد شد. در واقع مراکز تخصصی در رده های بالاتر و فنی تر از مراکز خدمات دولتی است که نگاهی فنی و ارائه خدمات فنی را در بخش‌های مختلف کشاورزی ارائه می دهند.

دکتر عبدالرضا بازدار خاطر نشان کرد: یکی دیگر از بحث ها  واگذاری مدیریت بر اراضی دولتی و منابع طبیعی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است که در این راستا طرح های تولیدی ، خدماتی ، کارهای فنی و اجرایی در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی توسط این سازمان انجام خواهد شد که باعث درآمدزایی ، تولید و اشتغال می گردد.

وی در پایان گفت: بدیهی است سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به عنوان سیاستگذار بخش کشاورزی بر نحوه تشکیل ، ارائه خدمات مراکز خدمات غیر دولتی و همچنین اموراتی که به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار کرده است  نظارت خواهد نمود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید