Iranian Agriculture News Agency

معاون فرماندار تهران:

مدیریت آب منطقه‌ای و امور آب تهران بزرگ در تامین آب جهت کشت کلزا همکاری کند

معاون فرماندار تهران درپنجمین جلسه شورای کشاورزی شهرستان تاکید کرد: آب منطقه ای و امور آب تهران بزرگ با جهاد کشاورزی شهرستان تهران در تهیه آب کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

مدیریت آب منطقه‌ای و امور آب تهران بزرگ در تامین آب جهت کشت کلزا همکاری کند

به گزارش ایانا در استان تهران، پنجمین جلسه شورای کشاورزی شهرستان تهران که به ریاست فرنیاپور، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری و با حضور اعضای کارگروه کشاورزی شهرستان درمحل سالن جلسات فرمانداری تهران برگزار شد، مهمترین مشکلات و مسائل مربوط به توسعه حوزه کشاورزی شهرستان مورد توجه قرار گرفت.

فرنیانپور گفت: در تمامی ادوار تاریخی و در همه جای دنیا روستائیان و عشایر باتوجه به ظرفیت خدادادی موجود در روستا، نقش مهمی در اقتصاد و جایگاه ویژه ای در تولید هر کشور دارند از این رو جلسات شورای کشاورزی باید مهم تلقی گردد تا در تقویت سفره مردم و تامین مایحتاج مصرفی آنان بتوانیم به بهترین شکل عمل کنیم.

معاون برنامه ریزی فرمانداری تهران همچنین افزود: مشکلات مربوط به باغات وجاده های بین باغات در بخش کن که دارای مناطق صعب العبور است و در سیل اخیر  خسارات زیادی به آن وارد شده  باید به صورت ویژه بررسی و مرتفع شود تا  تردد و دسترسی مردم و ادوات کشاورزی جهت کاشت، داشت و برداشت آسان تر صورت گیرد.

فرنیا پور بر مدیریت صحیح منابع آب تاکید کرد و گفت: باید با تشکیل کمیته و برنامه ریزی جامع و صحیح  آب کشاورزی را تامین و مصرف آن را  مدیریت و بهینه سازی کنیم.

فرنیانپور ضمن امکان سنجی احداث گلخانه در اراضی زراعی بخش آفتاب، افزود: با آبیاری تحت فشار گلخانه های احداثی در اراضی مسطح و مرغوب بخش آفتاب می توان به تولید محصولات با کیفیت دست یافت از این رو احداث گلخانه در این بخش باید بصورت جدی دنبال شود تا ضمن افزایش کیفیت محصولات با حداقل آب مصرفی، امکان تولید بیشتر در این بخش و نهایتا اشتغال بیشتر مردم را فراهم کنیم.

در این نشست اداره دامپزشکی شهرستان تهران ضمن اشاره به نبود هیچ موردی از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان درخصوص کنترل های لازم  این بیماری و اقدامات پیشگیرانه آن  گزارشاتی را ارائه داد.

در ادامه مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تهران درخصوص کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا و چالش تامین آب برای آن سخن گفت.

هم چنین مقرر شد آب منطقه ای و امور آب تهران بزرگ با اداره جهاد کشاورزی شهرستان تهران در تهیه آب کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید