Iranian Agriculture News Agency

معاون استاندار سمنان:

ظرفیت بخش خصوصی در برگزاری جشنواره ملی ایل سنگسری بکارگیری شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی در برگزاری جشنواره ملی ایل سنگسری که قراراست در این استان برگزار شود را خواستار شد.

ظرفیت بخش خصوصی در برگزاری جشنواره ملی ایل سنگسری بکارگیری شود

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، حبیب‌الله خجسته پور در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره ملی ایل سنگسر در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های متنوع در این جشنواره ملی سبب رونق هرچه بیشتر آن و معرفی ظرفیت‌های عشایری خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر به حوزه گردشگری در استان سمنان عنوان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور یکی از راهکارهای مؤثر بر کاهش مشکلات در این حوزه توجه به گردشگری و توسعه و تقویت آن در کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان برگزاری جشنواره ایل سنگسر را با هدف معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود و منحصربه‌فرد این ایل بزرگ مهم دانست و افزود: این ایل طولانی‌ترین مسیر کوچ روی در جهان را دارد که بسیار قابل‌توجه است.

خجسته پور به دیگر مزیت‌های ایل بزرگ سنگسر اشاره کرد و گفت: ایل بزرگ سنگسر علاوه بر مسیر طولانی کوچ روی دارای صنایع‌دستی و محصولات لبنی متعددی است که امروز سهم مطلوبی در تأمین محصولات لبنی استان سمنان دارد.

وی با بیان اینکه باید محور اصلی این جشنواره پرداختن به زندگی عشایری باشد گفت: سبک زندگی عشایری باید به مردم معرفی شود و در برگزاری این جشنواره از سیاه‌چادرهای ایل سنگسر استفاده شود.

معاون استاندار سمنان اطلاع‌رسانی در مورد برگزاری این جشنواره را بسیار مهم دانست و بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف مجازی و غیرمجازی، نشریات، روزنامه‌ها، بیلبورد و پرتال تأکید کرد.

خجسته پور با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و فعالان بخش گردشگری استان سمنان در برگزاری این جشنواره گفت: باید برنامه‌های کیفی مناسبی ازجمله حضور گروه‌های آئینی از عشایر استان‌های هم‌جوار در برگزاری هر چه‌بهتر این جشنواره مورداستفاده قرار گیرد.

وی برپایی این جشنواره را فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان سمنان و دیگر استان‌های هم‌جوار سمنان به بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان در این جشنواره دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید