Iranian Agriculture News Agency

برداشت بیش از 7000 تن خرما از 2395 هکتار نخلستانهای شهرستان کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: با توجه به شرایط خاص و تنوع آب و هوایی مناطق مختلف شهرستان کرمان، کشت محصول خرما در بخش های شهداد و گلباف از فرصتهای کشاورزی این مناطق می باشد و سطح زیر کشت این محصول 3260 هکتار است که از این میزان 2395 هکتار بارور و 865 هکتار غیر بارور می باشد.

برداشت بیش از 7000 تن خرما از 2395 هکتار نخلستانهای شهرستان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در کرمان، مسعودی با بیان اینکه ارقام خرما شامل پرکو،کروت، بزمانی، هفتادگزی، عبدالهی ،قصب، مضافتی، پیارم و مجول می باشد، افزود: برداشت این محصول از اواخر مرداد ماه آغاز شده است و انتظار می رود تا پایان آذر ماه ادامه داشته باشد و متوسط عملکرد در واحد سطح با توجه به ارقام مختلف3 تن در هر هکتار تخمین زده شده که میزان 7185 تن تولید سالیانه محصول در بخشهای گلباف و شهداد خرما برداشت گردد.

وی با ذکر اینکه عملکرد محصول خرما نسبت به سال گذشته به علت گرما و ریزش کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: بیشترین سطح زیر کشت خرما در بخش شهداد در منطقه اندوهجرد و در بخش گلباف در منطقه کشیت می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مقداری از این محصول برای مصرف در شهرستان و استان و عمده محصول در سردخانه ها ذخیره و در ماههای بعدی مورد استفاده قرار می گیردو از مهمترین مشکلات می توان عدم وجود سردخانه در این مناطق جهت ذخیره سازی در منطقه و همچنین کمبود نیروی انسانی و باغات فرسوده و مسن را نام برد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان اظهار داشت: در سال جاری مبارزه با آفات زنجره خرما در سطح 480 هکتار، سوسک کرگدنی خرما در سطح 150 هکتار و کنه در سطح 200 هکتار در مناطق مختلف شهداد صورت گرفته است.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید