Iranian Agriculture News Agency

بنی هاشم مطرح کرد:

ایجاد 5 هزار اشتغال با آموزش اعضای صندوق های خرد روستایی

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستائی و عشایری گفت: از سال 96 تاکنون 2 هزار کسب و کار در نتیجه آموزش اعضای صندوق های خرد راه اندازی و برای بیش از 5 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

ایجاد 5 هزار اشتغال با آموزش اعضای صندوق های خرد روستایی

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، فروغ السادات بنی هاشم در مراسم افتتاحیه کارگاه فراوری و بسته بندی سبزیجات و میوه خشک بر اساس الگوی LNSIE در روستای هیو استان البرز به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: آموزش های کارآفرینی زنان روستایی و عشایری در ایجاد و راه اندازی کسب و کارهای خرد و تثبیت و پایداری مشاغل موجود نقش موثری داشته و از سال 96 تا کنون 15 هزار نفر از اعضای صندوق های خرد روستایی در دوره های آموزش کارآفرینی شرکت کرده اند.

وی با اشاره به این که 700 مربی کارآفرینی در این مدت تربیت شده است، ادامه داد: 2 هزار کسب و کار در نتیجه این آموزش ها راه اندازی شد که برای بیش از 5 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است. آموزش خودشناسی، خلاقیت، کار تیمی و خودباوری مهمترین مزیت آموزش های کارآفرینی است.

در این مراسم، با حضور مهندس بنی هاشم، دو واحد گلخانه روستایی و یک واحد سالن پرورش قارچ نیز در راستای طرح کسب و کار زنان روستایی افتتاح شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید