Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل بانک کشاورزی:

3800 میلیارد تومان از بدهی کشاورزان امهال شد

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در اجرای امهال های قانونی به کشاورزان، بدهی 273 هزار کشاورز به میزان 3800 میلیارد تومان به مدت 3 سال امهال شد.

3800 میلیارد تومان از بدهی کشاورزان امهال شد

به گزارش خبرنگار ایانا، روح الله خدارحمی در همایش ملی کشاورزی و رونق تولید که صبح امروز در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: در سال های 96 و 97 منابع بانک کشاورزی بیش از 400 هزار میلیارد ریال رشد کرد.

وی افزود: هم اینک منابع این بانک از 100 هزار میلیارد تومان عبور کرده است و این رشد همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه طیف خوبی از تسهیلات با نرخ ارزان در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، گفت: نسبت منابع ارزان ما 7 درصد افزایش یافته است.

وی، تصریح کرد: امسال 900 میلیارد تومان اعتبار 4 درصدی برای جبران خسارت سیل زدگان از سوی بانک کشاورزی پرداخت شد. ضمن اینکه 1500 میلیارد تومان هم از منابع بانک های دیگر در نظر گرفته شد.

به گفته خدارحمی، 4400 میلیارد تومان اعتبار 6 درصدی برای توسعه اشتغال پایدار روستاییان و عشایر در حال توزیع است.

مدیرعامل بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: در شورای پول و اعتبار مصوب شد که نرخ تسهیلات اعطایی از سوی بانک کشاورزی برای این بخش 3 درصد کمتر از نرخ شورای پول و اعتبار باشد.

وی با اشاره به راه اندازی یک خط اعتباری برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی از سال 92، تصریح کرد: هرکسی که متقاضی دریافت تسهیلات برای ماشین آلات برای مزرعه، دامداری و مرغداری باشد، بدون محدودیت نیازش برآورده می شود.

خدارحمی ادامه داد: از سال 92 تاکنون حدود 6 هزار میلیارد تومان اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت کردیم که یکی از ابعاد آن در 3 سال گذشته، حمایت از ماشینی کردن عملیات نشا، وجین و برداشت برنج در استان های شمالی بود.

وی با تاکید بر حمایت بانک کشاورزی از طرح های پرورش ماهی در دریا، گفت:  امسال بنا داریم 5 هزار هکتار گلخانه در کشور اجرا کنیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه امسال توفیق بیشتری در پرداخت خسارات کشاورزان داشتیم، خاطرنشان کرد: در اجرای امهال های قانونی به کشاورزان، بدهی 273 هزار کشاورز به میزان 3800 میلیارد تومان امهال 3 ساله شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید