Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی قیروکارزین:

زبانه های آتش در کوه سورمه مهار شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان قیروکارزین از مهار کامل آتش سوزی در دامنه های کوه سورمه قسمت پانیمه و رگ باشی این شهرستان خبر داد.

زبانه های آتش در کوه سورمه مهار شد

به گزارش ایانا در استان فارس، یعقوب نظریان مادوانی گفت: آتش سوزی در دامنه های کوه سورمه قسمت پانیمه و رگ باشی بعدازظهر روز پنج شنبه دهم مرداد ماه در اطراف روستای خبیس فیروزآباد ارتفاعات آغاز و به سمت کوههای قیروکارزین پیشروی کرده بود، بصورت کامل مهار شد. 

این مقام مسئول با اشاره به اعزام سریع نیروهای امدادی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان قیروکارزین به این منطقه افزود: با توجه به گستردگی این حریق، دمای بسیار بالا حاصل از آن، شرایط جوی منطقه و سرعت پیشروی آن به سمت نقاط دیگر شهرستان پس از پانزده ساعت تلاش بی وقفه از گسترش آن جلوگیری و آتش خاموش شد.

وی در خصوص سطح و میزان خسارت تصریح کرد: بعد از انجام کارشناسی های لازم و برآورد های فنی میزان دقیق خسارت اطلاع رسانی خواهد شد.

نظریان ضمن تشکر از کلیه آحاد مردم که هنگام بحران بالاخص حریق همگام با منابع طبیعی در جهت حفظ و حمایت از طبیعت کمک می‌کنند، گفت: مردم درصورت مشاهده هر گونه حریق، تخریب و تصرف در عرصه های ملی با شماره تماس ۱۵۰۴یگان امداد جنگل و مرتع تماس حاصل نمایند.

این عملیات با مدیریت رئیس ستاد بحران شهرستان قیروکارزین و حضور میدانی مسئولین ذی‌ربط، اعضای پایگاه بسیج، دهیاران دهستان هنگام ،نیروهای هلال احمر، عشایر، مرتع‌داران و اهالی روستا های همجوار انجام و با موفقیت به پایان رسید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید