Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل بانک کشاورزی اعلام کرد:

اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از طرح‌های کشاورزی

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: از محل بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان به ما تخصیص داده شده که در حال حاضر مشغول بررسی طرح‌ها و پرداخت به آن‌ها هستیم.

اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از طرح‌های کشاورزی

روح‌الله خدارحمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی بانک کشاورزی برای حمایت از این بخش، اظهار کرد: هم‌اینک بند «خ» ماده ۳۳ قانون برنامه ششم برای امهال ۳ ساله تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده را انجام داده‌ایم و اجرای بند «ل» تبصره ۱۶ قانون بودجه را که موضوع بخشودگی سود و جرایم مربوط به تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است شروع کرده‌ایم که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان برای کمک به بازسازی توان تولید آن‌ها در اولویت قرار گرفته است، افزود: همکاران ما در استان‌ها پیگیر این موضوع هستند و با معرفی افراد واجد شرایط، پرداخت‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: از محل بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان به ما تخصیص داده شده که در حال حاضر مشغول بررسی طرح‌ها و پرداخت به آن‌ها هستیم. همین تبصره را برای امسال هم داریم و امیدواریم از آن برای کمک به توسعه گلخانه‌ها، توسعه کاشت و فرآوری گیاهان دارویی و... استفاده کنیم. ضمن اینکه حمایت‌های مربوط به مکانیزاسیون کشاورزی و پرداخت تسهیلات با نرخ ترجیحی به این حوزه کماکان ادامه دارد.

خدارحمی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، گفت: در زمینه توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، اعتبارات ویژه‌ای از محل صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا کرده است که می‌تواند طرح‌های این بخش را به خوبی پوشش دهد و امکانات خوبی در اختیار مجریان و بهره‌برداران این سامانه‌ها قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: البته چنانچه کسانی هم طرحی در این زمینه برای استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی داشته باشند، در اولویت قرار خواهند گرفت اما با وجود اعتبارات صندوق توسعه ملی، بیشتر از آن استفاده می‌کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید